آخرین خبرها

ارامنه انزلی آرای خود را به صندوق انداختند

رئیس خلیفه گری ارامنه انزلی غروب جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: اقلیت ارامنه طبق وظیفه ملی و میهنی خود، برای انتخاب کاندیدای اصلح پای صندوق های رأی رفتند.
سیمون ترهوسپیانس اظهار کرد : برای انتخابات مجلس با توجه به اینکه خودمان در مجلس شورای اسلامی نماینده داریم، انتخابات را در کلیسای حضرت مریم برگزار می کنیم اما برای رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، همگی به مسجد باب الحوائج مراجعه کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد : بعنوان یک ایرانی از رییس جمهوری انتظارهایی داریم و از نمایندگان شورای شهر نیز می خواهیم مشکلات شهری ما را حل کنند و در زمینه ارتقاء وضعیت گردشگری، بهسازی شهری و رفع معضل ترافیک بکوشند.
لیدا ناواسارتیان دیگر ارمنی ساکن انزلی نیز گفت : ما هم مثل بقیه هموطنان ایرانیمان می خواهیم که در آسایش زندگی کنیم تا جوانان ما به خارج از کشور نروند .
سابقه سکونت ارامنه در شهر ساحلی انزلی به 200 سال پیش باز می گردد . جمعیت ارامنه در انزلی 100 تا 150 خانوار بود و برای خود مدرسه ، کلیسا ، پانسیون و گورستان داشتند .
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارامنه به تهران و کشورهای خارجی مهاجرت کردند و اکنون جمعیت ارامنه انزلی به حدود 25 خانوار می رسد.
شهرستان بندرانزلی در کرانه دریای خزر و غرب استان گیلان، از دیرباز به دروازه اروپا معروف بوده است .
خبرنگار: گیتی بابایی ** انتشاردهنده: کبیری
6030/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا