آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

اساس بازگشایی دانشگاه‌ها مجازی خواهد بود

بازگشایی دانشگاه‌هادر نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش‌وپرورش استان، در خصوص نحوه فعالیت آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در فصل تحصیلی پیش رو تصمیماتی اتخاذ گردید.

به گزارش تدبیرشرق، صبح امروز نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش‌وپرورش در خصوص نحوه فعالیت آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در فصل تحصیلی پیش رو در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بستری شمار بالای بیماران مبتلابه کرونا در گیلان در روزهای نخست شیوع ویروس، اظهار کرد: از ابتدای اسفند تا نیمه‌های آن، شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان، به‌صورت قابل‌توجهی افزایش ‌یافت و علیرغم کاهش آمار، اما هرگز صفر نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش مستقیم تعطیلات و در پیش گرفتن سفرهای غیرضروری در افزایش بیماران کرونایی، افزود: آمارها همگی نشان می‌دهد پس از دو هفته از تعطیلات، شمار بیماران مبتلابه کرونا تقریباً دو برابر شده و ازآنجاکه بسیاری از خانواده‌ها درگیر کنکور و امتحانات پایان‌ترم هستند، احتمالاً سفرهایی را در پیش خواهند گرفت و این یعنی ما حتماً شاهد افزایش بیماری خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در پایان شهریورماه و ابتدای مهرماه، در صورت عدم رعایت آداب بهداشتی، شاهد موج سنگینی از شیوع بیماری کرونا خواهیم بود، گفت: با شروع ماه محرم، آغاز سال تحصیلی و سرد شدن هوا و درنتیجه بسته شدن فضاها، شیوع بیماری کووید ۱۹ در فصل پاییز باوجود بیماری آنفولانزا دور از انتظار نیست.

دکتر حیدر زاده با بیان اینکه هنوز اطلاعات ایمونولوژیک بیماری کرونا مشخص نیست و یقیناً در پایان تابستان، شاهد افزایش قابل‌توجه بیماران کرونایی خواهیم بود، گفت: باید در چنین شرایطی علاوه بر آموزش همگانی، در پیش گرفتن نکات و آداب بهداشتی، بهداشت محیط را نیز جدی بگیریم که مهم‌ترین نکته در این رابطه، ماسک زدن است.

دکتر محمدرضا نقی پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون تجربه مواجهه با بیماری کرونا وجود نداشته، اظهار کرد: عقل و تجربه حکم می‌کند که بهترین برنامه و سناریو را در جهت مقابله با بیماری کووید ۱۹ داشته باشیم.

وی با اشاره به گستره جغرافیایی ایران و وجود تفاوت‌های اقلیمی و نژادی، افزود: شرایط خاصی در کشور حاکم است که احتمال دارد برای هر اقلیم و استانی نسخه‌ای خاص پیچیده شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند آینده کرونا را پیش‌بینی کند، گفت: بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا در حال حاضر تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقابله با کرونا ویروس، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی علیرغم پرداختن به مقوله‌های بهداشت و درمان در مقوله آموزش نیز فعال است و این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید دو برنامه را در فصل تحصیلی جدید داشته باشند، افزود: دانشگاه‌ها در فصل جدید تحصیلی، یا غیرحضوری و یا باید کاملاً مجازی برگزار شوند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه اقدامات علوم پزشکی گیلان موجب شده که مردم خدمت علم و درمان را باهم لمس کنند، افزود: هدف دانشگاه، منفعت مردم از خدمات آن‌ها است که چند ماه اخیر اقدامات علوم پزشکی گیلان این مهم را تحقق بخشیده است.

دکتر رضی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و مقبولیت آن از سوی مردم و رهبران تشکل‌های دینی و مذهبی، گفت: کرونا، با ایجاد مرزبندی تاریخی، همه عرصه‌ها را درگیر کرده به‌نوعی که همگان در پی کشف واکسن و یا دارو برای آن هستند.

وی با بیان اینکه اساس برنامه‌ریزی و دایر کردن کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید با در نظر گرفتن شرایط فعلی مجازی خواهد بود، افزود: برای کلاس‌های عملی نیز برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای تدوین شود که دانشجویان به‌صورت نوبتی و مرحله‌ای در دانشگاه‌ها حضورداشته باشند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا