آخرین خبرهااستان ها

افتتاح پنج طرح عمرانی و اقتصادی در بندر آستارا با حضور استاندار گیلان

به مناسبت هفته دولت؛

تدبیرشرق/پنج طرح عمرانی و اقتصادی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

استاندار گیلان در آئین افتتاح این طرح ها گفت: پست برق فشار قوی، انبار سرپوشیده، سیلوی ذخیره غلات، دستگاه مکنده، پست برق و محوطه بندر از جمله این طرح هاست.

ارسلان زارع با اشاره به اشتغال زایی این طرح ها بیان کرد: مجموع این طرح ها با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفر ۶۶ میلیارد تومان میزان اعتبار داشته و در سال جاری با وجود شیوع کرونا تخلیه و بارگیری کالا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: رویکرد دولت استفاده از ظرفیت دریای کاسپین در حوزه تجارت دریایی است و نقش بنادر شمالی کشور به خصوص بندر آستارا در تامین ارز و مبادلات تجاری کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هم با اشاره به اهمیت تجارت دریایی در استان گفت: تجارت در دریای خزر از اهمیت خاصی برخوردار است و اداره کل بنادر استان ۸ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت برای راه اندازی پست برق هزینه کرده است.

حمیدرضا آبایی با اشاره به ظرفیت این پروژه اظهار کرد: پایانه غلات بندر آستارا با وسعت پنج هکتار، ۱۶ هزار تن ظرفیت دارد و ظرف دو سال آینده با توسعه زیرساخت ظرفیت این بندرگاه تا سه و نیم میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

بندر چند منظوره آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا به شمار می رود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا