آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

آقای استاندار ؛ آیا وقت آن نرسیده است مدیران بی درایت و نالایق استان را مواخذه نمایید؟ ‼معاون عمرانی استاندار گیلان در این بحران ،چه نقش موثری در هماهنگی دستگاههای اجرایی استان داشته است؟!

آقای استاندار

اختصاصی تدبیر شرق: مدیریت بحران بر خلاف آنکه در تمام دنیا از اهمیت بسیار ویژه‎ای برخوردار است و به اندازه مسائل مربوط به حوزه امنیت ملی مورد توجه قرار می‎گیرد، متاسفانه در کشور ما جدی گرفته نمی‎شود، نه در انتخاب مدیر مربوطه شایسته سالاری می‎شود و نه مسئله پژوهش که مهم‎ترین رکن این مدیریت است مورد توجه قرار می‎گیرد و دود این بی‌توجهی هم همیشه توی چشم مردمی رفته که نه خودشان و نه مسئولان‌شان آمادگی مقابله با حوادث ناگهانی را ندارند.
استان گیلان در طی سالهای گذشته بحران های مختلفی از قبیل زلزله، سیل ، برف و…را تجربه نموده و در بسیاری از ادوار با وجود تشکیل ستاد بحران قبل از وقوع آن در رفع و مدیریت بحران ها ناکام مانده است .

در هفته جاری با توجه به اطلاعیه و هشدارهای صادره از سوی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و کاهش دما و بارش باران و برف مسولان ضمن ارایه گزارش های امیدوار کننده از سوی دستگاهها آمادگی کامل خود را برای مواجه با این حادثه طبیعی اعلام کردند . تا جایی که شنیده ها حاکی است مدیر توزیع برق استان در اولین جلسه ستاد بحران عنوان کرد تا میزان ۵۰ سانتی متر برف هیچگونه قطعی برق در استان نخواهیم داشت اما ظاهرا بعد از فرو نشستن ۱۰ سانتی متر بخش قابل توجهی از مشترکین در گیلان بی برق شدند!!
عدم هماهنگی بین دستگاههای اجرایی در مواجه با بحران یکی از معضلات اصلی تشدید بحران خواهد بود تا جایی که اگر هر ارگانی به تنهایی هم افزایی لازم را در رفع بحران داشته باشد فقدان هماهنگی لازم موجب اخلال در برخورد با بحران خواهد شد . مدیریت برق استان کندی برق رسانی به مشترکین خود را علاوه بر فقر امکانات ،بسته بودن راههای منتهی به پست ها و دکل های برقی عنوان نموده و بارمسولیت آن را به دوش مدیریت راهداری استان انداخته و هر کدام فقدان تعهد کاری و کم و کاستی های خود را در نقایص دیگری می بینند
در این شرایط اضطراری ، نقش حیاتی معاون عمرانی استاندار گیلان بیش از هر مدیر دیگری در هماهنگی و نظارت بر مدیریت بحران استان خودنمایی نموده و راهبری وی به عنوان مدیری ستادی بر دستگاههای تحت امر مقابله با بحران می تواند نظم و انتظام دقیقی بر مدیران اجرایی استان ایجاد نماید .
علی اوسط اکبری مقدم شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبر شبکه باران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید از اواخر وقت یکشنبه تا ظهر سه شنبه در اکثر مناطق استان گیلان اظهار کرد: در همین راستا ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها در حال اماده باش قرار دارند.
وی در ادامه افزود: ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها تمهیدات لازم برای مقابله با بارش سنگین احتمالی را اتخاذ کرده اند!!
حال سوال اینجاست دلیل این همه نارضایتی شهروندان گیلانی و تبعات برف در بحران اخیر چیست!؟
آیا معاون عمرانی استاندار گیلان نقش موثری در هدایت مدیران اجرایی استان داشته است ؟!
آیا دستگاههای مجری و ذی ذبط با مدیریت بحران قبل از وقوع این رخداد طبیعی با توجه به هشدار های موجود تمهیدات ویژه ای جهت رفع آن اندیشیده اند؟! و آیا وقت آن نرسیده است استاندار محترم گیلان ،مدیران بی درایت و نالایق وکوته نظر استان را مواخذه نماید؟!

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا