آخرین خبرهابین المللخبر داغفوری

آمریکا اهدافش از فروش تسلیحات به تایوان را اعلام کرد

تسلیحات

فارس نوشت: آمریکا مدعی شد که برنامه احتمالی این کشور برای فروش تسلیحات به تایوان در جهت گسترش صلح و ثبات در منطقه صورت می‌گیرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «مورگان اورتاگوس»  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  در این مورد گفت: «منافع ما در تایوان به ویژه بخشی که مربوط به فروش تسلیحات می‌شود، به گسترش صلح و ثبات در منطقه ارتباط دارد. به همین دلیل در سیاست دراز مدت ما در ارتباط با چین واحد تغییری ایجاد نشده است.»

وی افزود: «من این اطلاع‌رسانی را چیزی غیر از پیروی از قانون نمی‌دانم… شما می‌دانید که به کمک ما به تایوان برای حفظ قابلیت دفاعی این کشور نیاز است اما سیاست چین واحد همانطور باقی می ماند.»

این در حالی است که بنابر سیاست چین واحد، تایوان هم بخشی از چین محسوب می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه خبر داد که وزارت امور خارجه این کشور فروش احتمالی تانک‌های آبرامز M۱۲AT‌ و موشک‌های استینگر و تجهیزات مربوطه به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به تایوان را تایید کرده است.

 «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه، اقدام وزارت دفاع آمریکا در تأیید فروش ۲٫۲ میلیارد دلار تسلیحات به تایوان را نقض جدی قوانین بین‌المللی خواند.

شوانگ ادامه داد: «این اقدام (آمریکا)، سیاست «یک-چین» (چین متحد) و سه بیانیه مشترک آمریکا-چین را نقض می‌کند. این مداخله جدی در امور داخلی چین است که به حاکمیت منافع امنیتی این کشور لطمه وارد می‌کند. ما اعتراض خود را به اینگونه اقدامات، ابراز می‌کنیم».

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا