آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغفوری

اساتید دانشگاه گیلان چقدر بودجه مطالعاتی گرفتند؟

ریز جزئیات بودجه مطالعات پژوهشی استان گیلان+اسناد

بودجه مطالعات پژوهشی

چندی پیش بود که گیل خبر به دنبال انتشار ریز جزئیات بودجه های مطالعاتی پژوهشی در ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد که به زودی اسناد ریز جزئیات بودجه مطالعات پژوهشی استان گیلان را منتشر می کند.

آن چه در مورد این لیست که از سال ۸۲ تاکنون به دست آمده است نشان می دهد که سلایق سیاسی افراد نقش فراوانی در جذب بودجه های مطالعاتی داشته است.

به طور مثال اگر در سال ۹۰ جمعی از اساتید منتسب به دولت پیشین با حضور رئیس وقت دانشگاه گیلان تحت عنوان بررسی آمایش سرزمین گیلان بودجه ۳۸۸ میلیون تومانی دریافت می کنند در سال ۹۳ جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی یک میلیارد تومان برای « مطالعه نقشه راه توسعه استان گیلان» اخذ می کنند یا یکی از اعضای نزدیک به حزب اعتدال و توسعه با حمایت سازمان ثبت احوال موفق به دریافت بودجه مطالعاتی می شود. پرداخت این بودجه ها در حالی است  که ممکن است بعضی از این افراد از نظر تحصیلی نیز ربطی به این بحث ها نداشته باشند.

البته در این میان کسانی نیز هستند که در دولت پیشین مسئولیت داشتند و حال نیز تحت عناوین مختلف بودجه دریافت می کنند. همان طور که یکی از آن ها از استانداری گیلان تحت عنوان ارائه « طرح جامع ارتقای هویت جوانان استان گیلان» بودجه ۵۰ میلیون تومانی اخذ می کند.

ولی آن چه بیشتر از همیشه خودش را نشان می دهد این نکته است در این لیست دایره محدودی از افراد قرار دارند که ظاهرا قرار است تمام مطالعه، پژوهش و بررسی برنامه های استان بر دوش آن ها باشد.

دکتر علی رضا پنداشته دکتری مهندسی شیمی در دانشگاه UPM مالزی از جمله افرادی است که نامش در بسیاری از مطالعات پژوهشی گیلان دیده می شود. به طور مثال پرداختی او فقط در سال ۹۷ حدود ۱۳۷ میلیون تومان می شود. جالب است بعضی از طرح های مطالعاتی که به او داده می شود در یک روز است. مثلا او برای «انجام کاهش بوی ناشی از فرایند تولید کود کمپوست واقع در کود آلی رشت» ۱۸۵ میلیون تومان و « برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با محوریت اهداف سازمان پسماند شهرداری رشت» ۳۵۰ میلیون تومان بودجه به نامش ثبت می شود. کمتر از ۵ روز بعد از این مطالعات سنگین این استاد دانشگاه اعتبار بودجه « خدمات پژوهشی و مطالعاتی سیستم مدیریت شیرابه محل دفن زباله شهرستان آستانه اشرفیه، آستارا و رودبار» را هر کدام به مبلغ ۶۳ میلیون تومان اخذ می کند. گاهی نیز نام ایشان در کنار بعضی افراد دیگر از جمله بهروز عباسی  به چشم می خورد!

البته مشخص است که ارائه طرح های مطالعاتی در استان گیلان کاملا دارای اهمیت است و اکثریت این بودجه نیز مورد تایید است. تنها امری که دارای ابهام است عدم شفافیت در این زمینه و همچنین محدود بودن بودجه های مطالعاتی برای بعضی افراد خاص است.

در زیر می توانید تمام جزئیات بودجه را مشاهده کنید. با این توضیح که تمام دریافت کنندگان این لیست اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان هستند.

توضیح: لیست اخر مربوط به دریافتی های سال ۹۷ است.

بعضی اسامی متشابه با بعضی اسامی شاخص سیاسی هستند.

                     

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا