آخرین خبرهااستان ها

دستگاه‌ها و ادارات گیلان برنامه‌ای برای اعتبارات ملی ندارند | شهرداری در مورد زمین سراوان تضمین دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبارات ملی به صورت متمرکز در دست وزرا است و هر استانی که دارای برنامه باشد اعتبارات به آنها تعلق می‌گیرد و متاسفانه دستگاه‌ها و ادارات استانی ما برنامه‌ای ندارند.

تدبیرشرق/غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه پیگیری پروژه‌های ملی شهرستان رشت با محوریت سایت سراوان و وضعیت آب شرب مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر با اشاره به اینکه نظام بودجه بندی به دوبخش ملی و استانی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: مجموعا از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور، در بخش تملک دارایی‌ها از ۷۵ هزار میلیارد تومان ۱۱ هزار میلیارد به استان‌ها تخصیص داده می‌شود که در این بخش ۱۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش هزینه‌ها از ۲۹۳ هزار میلیارد تومان اعتبار کشور حدود ۱۰هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کل هزینه ها که معادل۳.۶ دهم درصد است به استان‌ها مستقیم تخصیص داده می‌شود.

اعتبارات ملی به صورت متمرکز در دست وزرا است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقریبا به طور متوسطه ۸۸ و ۸۵ درصد اعتبارات ملی داریم، گفت: اعتبارات ملی به صورت متمرکز در دست وزرا است و هر استانی که دارای برنامه باشد اعتبارات به آنها تعلق می‌گیرد و متاسفانه دستگاه‌ها و ادارات استانی ما برنامه‌ای ندارند.

وی در مورد بودجه‌های استانی با تأکید بر اینکه باید برای هر پروژه‌ یک متولی مشخص شود، اظهار داشت: باید جلسات به صورت کاربردی و عملیاتی برگزار شود تا وقت خود را بیهوده هدر ندهیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: محال است شورا و شهرداری نامه‌ای در مورد زباله سوز ارسال کند و بنده پیگیری نکنم.

وی با بیان اینکه اولین بار است شورا و شهرداری برای تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به نمایندگان ارجاع کردند، گفت: این رقم، رقم بسیار زیادی نیست که نتوان از سازمان برنامه بودجه پیگیری کرد.

آیا شهرداری در مورد زمین سراوان تضمین می‌دهد؟

نماینده مردم رشت در مجلس در مورد زمین زباله سوز گفت: تاکنون در مورد زمین تضمین داده نشده است؛ بنده سوالم از شهرداری این است آیا شهرداری در مورد زمینی که در اختیارش قرار گرفته است تضمین می‌دهد و یا نه فردا اعلام می‌کند که تحمیلی بوده است؟

جعفرزاده در مورد مجوز گرفتن در خصوص برداشت شن و ماسه برای سراوان گفت: صدور مجوز از سوی سازمان صنعت معدن تجارت برای سراوان باید استثنا قرار گیرد و ناظری از سوی صنعت و معدن مشخص گردد تا شن و ماسه‌ای که برداشت می‌شود مستقیم به سراوان برود و شبه‌هایی که وجود دارد برطرف خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان …بپردازد یا بپردازند این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت ایران لطفا تهمت و افترا را بهانه نکنید و واقعیت موجود در کشور را منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا