آخرین خبرهااستان هااسلایدرسیاسی

در همایش «اعتدال-اصلاحات؛ تداوم اتحاد» اعلام شد؛ پرهیز از یکه تازی‌های سیاسی / اگر نقد‌های سیاسی مهار نشوند بازاری می‌شوند/ از عاقبت قهر کردن‌هایمان با انتخابات عبرت بگیریم

به گزارش تدبیرشرق همایش «اعتدال – اصلاحات ؛ تداوم اتحاد» عصر امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه به همت حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی ورزشی یادگار امام برگزار شد. در این مراسم که با سخنرانی رضا صالح جلایی، کیوان محمدی و فیروز فاضلی برگزار شد به بررسی ائتلاف جریان اصلاحات و اعتدال و توسعه پرداخته و به لزوم حفظ اتحاد میان این دو تاکید شد. هرمز ربانی نیز دیگر سخنران این برنامه بود که به علت فوت همسرش ساعاتی پیش از آغاز مراسم در این برنامه حضور نداشت.

اعتدال، شاقولی برای بازگرداندن میانه روی

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد و یکی از اعضای حزب اعتدال و توسعه در این گردهمایی با ذکر این نکته که واژه اعتدال عملا توسط آقای روحانی در نظام سیاسی ما مطرح شد گفت: اعتدال دو معنا دارد: یک اعتدال در مشی سیاسی و دو اعتدال در مشی رفتاری. فاضلی در برشمردن ویژگی‌های مشی اعتدال به نقل قول‌هایی از برخی شخصیت‌های سیاسی اشاره کرد و افزود: به اعتقاد دکتر روحانی در اولین روزهای ریاست جمهوری خود در سال ۹۲: اعتدال شیوه‌ای از یک سیاست گذاری، تصمیم گیری و اجراست. او همچنین از قول علی مطهری اضافه کرد: تعارض با جناح بندی‌های موجود است. او همچنین این موضوع را با نقل قولی از سعید حجاریان ادامه داد و عنوان کرد: اعتدال، شاقولی برای بازگردان دولت به میانه رویی است. به بیان فاضلی: اعتدال یک مفهوم جاافتاده در بین همه گروه‌های سیاسی است.

این استاد دانشگاه در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در خرداد ۹۲همه گروه‌های سیاسی به این نتیجه رسیدند که جامعه باید به یک تعادل سیاسی برسد چون این تعادل نیاز جامعه بود. فاضلی همچنین در پایان بخش سخنان خود بر لزوم حفظ ائتلاف اصلاحات و اعتدال اشاره کرد و گفت: اگر تا اینجای راه را با هم آمده‌ایم باید باز هم این روند را ادامه دهیم و از عاقبت قهر کردن‌هایمان با انتخابات عبرت بگیریم.

نقد‌های وارد شده به دولت روحانی حل نشود بعد‌ها به چالش جدی تبدیل می‌شود

در ادامه سخنرانی رضا صالح جلالی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب گذار جالب توجهی داشت. او تلاش کرد تا به بررسی نقش اصلاح طلبی از گذشته تا امروز بپردازد.

انقلاب اسلامی تمام ابعاد یک انقلاب بزرگ را داشت اما ما در سال ۷۶ اصل را بر بازگشت جامعه به اصول اولیه انقلاب گذاشتیم. او در شرح حکومتی که انقلاب به خاطر آن رخ داد افزود: باید قدرت حکومت و ملت با هم موازن باشد تا نقد صورت بگیرد، اصلاح اتفاق بیفتد و راه حکومت و مردم با هم به قوام برسد.
او در ادامه این موضوع ادامه داد: ماهیت انقلاب‌ها را نوع رابطه حاکم با مردم مشخص می‌کند.

صالح جلالی در ادامه به نقش اصلاح طلبی در صد ساله اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ناکامی اصلاح طلبان در تاریخ صد ساله ما به وجود آمدن قدرت‌هایی متمرکز و مقتدر است که کسی نمی‌توانست انحصارطلبی آن‌ها را مهار کند.

او همچنین ادامه داد: اگر هسته قدرت ملت و حکومت با هم برابر نباشند، نه قوه‌های سه گانه مستقلی خواهیم داشت و نه اصول آزادی به درستی پیاده خواهد شد. تفاوت اصلاح طلبی و محافظه کاری در طرز دیدن منافع است که آیا منافع مطلوب ملت است یا مطلوب خود و حزب خود.

صالح جلالی با اشاره به انتقاد‌هایی که پیرامون عملکرد دولت رخ داد گفت: داستان روحانی تمام شده را دیگرانی که قدرت را به دست دارند راه انداخته‌اند و ما با خالی کردن پشت دولت و عدم انتقاد سازنده ناخواسته درحال بازی در زمین آن‌ها هستیم. ما پشت دولت روحانی هستیم اما اگر نقد‌هایی که به دولت مطرح است حل نشود بعد‌ها همین نقد‌ها تبدیل به چالشی جدی می‌شوند. این انتقادات الان در خون سیاست است اما فردا روزی همین انتقاد‌ها بازاری می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد.

اصولگرا و اصلاح طلب در مقابل ما نیستند

کیوان محمدی دبیر تشکیلات حزب اعتدال و توسعه در گیلان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آخرین سخنران برنامه بود. او مراسم را اینگونه به پایان برد: تمام حرف ما همین شعار روی بنر است. مهر همه اصلاح طلبان و اصولگرا‌ها در قلب ما است. هدف ما در این جلسه این بود که یکه تازی سیاسی را از خود بیرون برانیم و تلاش کردیم حتی در ترتیب سخنرانی هم توازن سیاسی میان جریان‌های مختلف را رعایت کنیم. ما علی رعم اینکه اصولگرا را در مقابل خود نمی‌بینیم، اصلاح طلب را به عنوان یار و همراه خود در سیاست به حساب می‌آوریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا