آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

دلخوش در همایش استانی «میرزا کوچک جنگلی» هنوز علت شکست نهضت جنگل تبیین و تشریح نشده است| اجازه تضعیف نظام را نمی‌دهیم

به گزارش تدبیرشرق به نقل از مهر، سیدکاظم دلخوش در همایش استانی «میرزاکوچک جنگلی» که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا مهد هنر، علم و فرهیختگی است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای شاعران و هنرمندان بزرگ و شناخته شده در عرصه استانی و ملی است، افزود: هنرمندان این شهرستان با کمترین امکانات از توانمندی های خود استفاده می کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به میرزاکوچک جنگلی به عنوان یک مبارز ملی و یکی از افتخارات شمال کشور به ویژه استان گیلان، گفت: تلاش شده تا برگزاری همایش ها، جلسات مختلف و با استفاده ازحوزه های گوناگون هنری یاد و خاطره این مبارز زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته با فعالیت اهالی فرهنگ و تاریخ نویسان و محققان به مبارزات میرزا و ابعاد شخصیتی وی پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز علت شکست نهضت جنگل تبیین و تشریح نشده است.

دلایل شکست نهضت جنگل الگویی برای حفظ سایر نهضت ها

دلخوش با تأکید برضرورت توجه و حساسیت متولیان امر در این زمینه، تصریح کرد: ایران اسلامی بیش از ۳۰۰ هزار شهید تقدیم این نظام کرده که بخش اعظم آنها از مردم عادی و عامی هستند.

وی همچنین به حضور مدافعان حرم و شهدای آن در مبارزه دربرابر داعش برای دفاع از اسلام، حرم اهل بیت (ع) و همچنین مرزها نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: این مبارزه در خارج از مرزها به دلیل پیشگیری از هرگونه آسیب و خدشه به نظام مقدس اسلامی است.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکست نهضت جنگل و دلایل آن باید عبرتی از تاریخ برای همگان باشد، افزود: شهادت میرزا کوچک خان توسط افراد خودی و فریب خورده اتفاق افتاد.

وی با تأکید براینکه امروز در شرایطی هستیم که باید به این موارد توجه بیشتری شود، گفت: در تمام طول مدت مبارزه میرزا کوچک جنگلی هیچگاه میرزا به دنبال منافع خود نبود، و امروز باید این موضوع که چرا برخی در میانه راه از نهضت جنگل و میرزا جدا شدند مشخص شود.

دلخوش با بیان اینکه متاسفانه سهم خواهی ها نادرست برخی از افراد میرزا سبب شد که این نهضت تضعیف شود، تصریح کرد: امروز نیز در کشور به همین گونه بوده نباید اجازه تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باید همیشه به عنوان محور اصلی اسلام باشد، تأکید کرد: نباید اجازه دهیم برخی از برگزاری چنین همایش هایی استفاده سیاسی کرده و سبب به انحراف کشیدن نهضت ها شوند.

دلخوش با بیان اینکه تندروی در هیچ موردی نه چپ و نه راست خوب نبوده و نیست، افزود: اگر امروز از نظام و انقلاب و شهدا به درستی دفاع نکنیم سبب تضعیف نظام می شود.

ضرورت کنترل فضای مجازی از سوی متولیان امر

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه هرفردی باید در جایگاه خود و به اندازه تخصص خود صحبت کند، اظهار کرد: اینکه برخی با شایعه پراکنی در فضای مجازی سعی در تخریب چهره های انقلاب و نظام را دارند باید از سوی مسئولان و متولیان امر پیگیری شود.

دلخوش ادامه داد: اینکه در یک نقطه مشکلی وجود دارد نباید به کل نظام و مسئولان اصلی نظام مربوط شده و آنها مورد شایعه، تهمت و دروغ پراکنی عده ای قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظارات از نهادهای فرهنگی و همچنین صدا و سیما در این زمینه بیش از سایر ارگان ها است، افزود: متاسفانه در برخی حوادث صدا و سیما عملکرد خوبی نداشته و به درستی عمل نکرده است.

به گفته دلخوش باید برای جامعه مشخص شود که چرا نهضت میرزا شکست خورد و چرا دربرهه ای از  مبارزات، میرزا کوچک جنگلی مورد لعن و نفرین قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا