آخرین خبرها

دیوارها و خیابان های آستارا در انحصار تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخابات

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، صدای موسیقی های حماسی، پرچم سه رنگ ایران اسلامی در دستان هواداران نامزدها و برگزاری سخنرانی های خیابانی در میدان های اصلی آستارا حال و هوای خاصی را به فضای انتخاباتی این شهرستان بخشیده است.
بسیاری از کسبه مستقر در خیابان های امام خمینی (ره) و فارابی با تخلیه مغازه های خود به صورت موقت محل های کسب خود را در ایام تبلیغات به صورت میانگین با اجاره بهای 50 میلیون ریال در اختیار نامزدهای انتخابات گذاشته اند.
در این بین آنچه که بیش از سایر مظاهر تبلیغات در آستارا مشهود است، نصب پوستر نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوای اسلامی این شهر بر روی دیوارها و توزیع آن در معابر است.
با وجود اینکه در قوانین تبلیغات انتخاباتی شورای اسلامی به طور صریح آمده است که استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه ای، مقوایی، فلزی و هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر70 ×100 سانتیمتر ممنوع است ولی بسیاری مبلغان و هواداران نامزدها بدون توجه به این مورد به چاپ و نصب بنرهایی بزرگتر از سایز مورد نظر اقدام کرده اند.
فرماندار آستارا گفت: نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر باید در این ایام از روش های نوین در فضای مجازی یا از طریق گفت و گوهای چهره به چهره اقدام به تبلیغ کنند.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات در ایام تبلیغات باید قانون را رعایت کنند، افزود: به ستادهایی که خارج از موازین قانونی اقدام به تبلیغ می کنند، تذکرات لازم داده شده است و در صورت تکرار این روند با متخلفان در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
شهردار آستارا نیز گفت: پیش از آغاز تبلیغات انتخابات شورای اسلامی، 30 نقطه برای تبلیغات کاغذی نامزدها در نظر گرفته شده بود که با توجه به تعداد زیاد نامزدها و حجم بالای تبلیغات، تعداد جایگاه ها برای تبلیغ به 50 مورد افزایش یافت.
علی کوهی با اشاره به اینکه تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر آستارا در فضایی به مساحت یکهزار متر مربع انجام می شود، افزود: خیابان ها و معابر شهر آستارا در طول ساعات روز به خصوص در زمان های غروب و شب مملو از پوسترهای رنگارنگ تبلیغاتی نامزدها می شود و این امر، کار نیروهای شهرداری را سخت کرده است.
وی از هواداران نامزدها خواست تا از نصب پوستر در خارج از جایگاه های تعیین شده خودداری کنند تا با شهری پاک به استقبال انتخابات مهم 29 اردیبهشت ماه برویم.
از مجموع 381 نامزد انتخاباتی در آستارا، 92 نفر در بخش لوندویل، 214 نفر در بخش مرکزی، 19 نفر در شهر لوندویل و 56 نفر در شهر آستارا رقابت می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124 /6070 /7105

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا