آخرین خبرهااستان هافوری

آخرین خبرها از شورای اسلامی شهر رشت در رفع معضل پسماند

احمد رمضان پور نرگسی

احمد رمضان پور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت در مصاحبه با گیل آنلاین بیان کرد :درحال فعالیت برای جمع بندی دو کار بزرگ در راستای رفع معضل پسماند شهر رشت هستیم.

احمد رمضان پور نرگسی عضو منتخب اول مردم در شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش های شوراها در دوره های قبل گفت :شورای پنجم خیلی متفاوت تر از شوراهای دیگر است، متفاوت از این لحاظ که ظرف کمتر از۱۵روز توانست شهردار انتخاب نماید ومتفاوت به این معنا که برای اولین بار با اتفاق آرا به یک شهردار رسید.شهردار پیشین رشت بیان کرد : ما دراین دوره فکر کردیم که نباید شهر رشت را کارگاه آموزشی کنیم وباید شهرداری داشته باشیم که بتواند توانمندیهای خود را در این زمینه بکار بندد. بارسیدن  به این نقطه  که همه ما ایرانی ومتعلق به این نظام هستیم، میتوانیم بحث قومیت راکنار بگذاریم.وی  تاکید کرد :ما استاندار غیربومی داریم واستاندار ما در استان دیگری استاندار است، من معتقدم این به نفع گیلان ما است که افراد غیربومی با توانمندیهای خاص خود، ایده هایی را که در استانهای دیگر دارند در اینجا پیاده کنند به همین دلیل ما شهردار غیربومی اما باتجربه انتخاب کردیم،من  به شهردارغیر بومی رای دادم که ۲۷سال سابقه کار درشهرداری دارد واز صفر تا صد کارهای شهرداری را بلد است. احمد رمضان پور نرگسی نماینده سابق مردم رشت دردو دوره  مجلس شورای اسلامی وعضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری ۱۶جلسه فوق العاده در مدت کوتاه فعالیت دور جدید شورای شهر رشت خبرداد وبیان کرد:کارها با توانمندیهای اعضاء شورا که افراد فرهنگی و دارای علم، تجربه ومعرفت استانی وملی هستند در حال انجام است. با پیوستن جوانهایی به تیم شورا، امیدواریم علاوه بر جانشین پروری، درآینده توفیقات خوبی حاصل شود. با رای بالای مردم در انتخابات، اعضای این دوره شورا به نوعی رکورددار است.وی ابراز امیدواری کرد :بتوانیم قدر آرای مردم را بدانیم وکارهارا برای رضای خدا و مردم انجام دهیم تادر  خروجی چهارسال آینده، یک رشت بهتر داشته باشیم ودر دوره بعد رشت برتر.

عضو شورای اسلامی شهر رشت دربحث پیرامون معضلات اخیر پسماند بیان کرد منطقه پسماند درسال۶۲ براساس دلایل زیاد واینکه زباله ها دراراضی سپیدرودریخته میشد ومحل دفن
زباله تانزدیک جاده رشت به تهران رسیده بودوطبق نظرکارشناسی آن روز بنابرضرورت امر،وبراساس شورای تامین استان وحضورنمایندهِ  محترم ولی فقیه دراستان گیلان مجوزلازم راصادر
کردند.لذا امروزهم که بحران پسماندبه حداعلای
خودرسیده مقامات سیاسی،اجرائی و….استان
نبایدشهرداری راتنهابگذارند وبایدهمراهی وهمکاری برای برون رفت ازمعضلات زیست
محیطی استانی وبهتربگویم کشوری داشته
باشند. تخریب و آسیب رسانی به محیط زیست توسط انسانها اتفاق میافتد ولیکن باید کاری کنیم که آسیب رسانی ما انسانها به محیط زیست در حداقل  باشد. خوشبختانه تکنولوژی دنیا به این مسئله جواب داده است وراهکار وجود دارد.

عضو منتخب اول شورای اسلامی شهر رشت به مسئله دپو ودرختکاری برای جلوگیری از حشرات وآلودگی هوا اشاره نمود و تاکید کرد :یک کاربزرگ این است که باید در چند کیلومتر پایینتر از محل دفن زباله ها تصفیه خانه احداث کنیم که شیرابه ها بجای رفتن به عمق زمین یا ورود به رودخانه، توسط لوله هایی به تصفیه خانه برسد،فرآوری شود ومانع ایجاد ضایعات زیست محیطی گردد.قبلاً ،بدون مطالعه وبشکل غیرفنی،  تصفیه خانه نصب شد که بالغزش ورانش زلزله ای تاسیسات معدوم شد.وی اذعان کرد: زباله در دنیای امروز منبع درآمد است ودربسیاری از کشورها زباله سوز وجود دارد اما مواد اولیه نیست وزباله را از کشورهای دیگر تامین می کنند،بنابراین کار بزرگ دیگر ما اینست که زباله سوز احداث کنیم.وزارت کشور و شهرداری در دوره چهارم شورا ورود کردند واخیراً  شرکت های متعددی در کمیسیون های مختلف حضور یافتند که با دو هیات صحبت کردیم.وی بااشاره به اینکه چند سال قبل شرکتی با وزارت کشور وشهرداری قراردادی به مبلغ ۴۰میلیون دلار امضاء کرد وطبق قرار ۲۵٪این مبلغ پراخت شده بود تاکید کرد :در یکماه آینده تعیین وضعیت میشود که با همین شرکت یا شرکت های دیگر برنددنیاکه دستگاه زباله سوزبا تولید انرژی برق دارند، تعامل نماییم.احمد رمضان پور نرگسی تاکید کرد :در مسائل استان باجدیت مشغول بکار هستیم که تا پایان سال این دو کار مهم جمع بندی شود.

/گیل آنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا