آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استمرار ضعف روابط عمومی استانداری گیلان؛ وقتی رسانه ها برای همراهی سخنگوی گیلانی دولت نامحرمند!

اختصاصی تدبیر شرق : در پی بازدید امروز دکتر نوبخت از پژوره راه آهن رشت-قزوین که بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شد موجبات این را فراهم کرد که بدون کمترین تیم خبری پوشش خبری و تصویری  اخبار این بازدید در دسترس عموم قرار بگیرد.  به طوری که تنها خبرنگاران سازمان ها و خبرگزاری های دولتی گیلان و قزوین  و همینطور عکاس ویژه سازمان برنامه و بودجه در این بازدید حضور داشتند تا اخبار تنها از مبادی دولتی اطلاع رسانی شود. امری که نشان دهنده اهداف خاصی است  نشان می دهد  روابط عمومی عالی ترین ارگان دولتی در گیلان قصد دارد  بیش از پیش به ذهنیت خودی و غیر خودی در امر رسانه ها دامن بزند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه در مواقع بغرنج همکاری تنگاتنگ با رسانه ها سر گرفته می شود و دست یاری به سویشان بلند میشود اما در چنین شرایطی در این سفر حساس استانی که پروژه ای با این ابعاد سال ها نا تمام مانده،به دلایلی نا معلوم ! چراغ خاموش پیش می روند تا شاید خودی ها خودی تر شوند و مباحث از فیلتر های شخصی مطرح شوند.

البته آنگونه که تصاویر نشان می دهد سرپرست روابط عمومی استانداری مثل همیشه  در صف اول بازدیدکنندگان قرار ندارد! و  به طور کل مشخص نیست مسئولیت روابط عمومی استانداری در این سفر بر عهده چه کسی بوده است. نکته جالب است خبر پرتال اطلاع رسانی روابط عمومی استانداری نیز اقتباسی کامل از مصاحبه دکتر نوبخت با خبرنگار ایسنا است. یعنی در مجموع اگر خبرنگار ایسنا خود را به هر صورتی به مراسم نمی رساند معلوم نبود چگونه خبری قرار بود  مخابره شود. همان طور که اگر خود سازمان برنامه و بودجه یک عکاس گیلانی را برای این مراسم دعوت نمی کرد معلوم نبود دیگر چه تصویری قرار بود از مراسم منتشر شود. ظاهرا در برهه های بعدی خود مدیران دولتی باید فکر عکاس، خبرنگار و انتشار اخبار خود را بکنند وگرنه معلوم است با چنین روابط عمومی احتمال آن است که هیچ خبرنگاری حتی از داخل خود استانداری نیز در این بازدیدها حضور نداشته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا