با جوانانسیاسیفوریملی

زیبا کلام: بیشتر وقت دولت یازدهم صرف آواربرداری اشتباهات دولت قبل شد

زیباکلام

مشهد – استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: دولت یازدهم بیشتر وقت خود را صرف آواربرداری اشتباهات دولت قبل کرد و توانست فضای بین‌المللی که تمام قد علیه کشورمان بود را بهبود بخشد.

صادق زیبا کلام روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد افزود: هم اینک بیشتر اعضای تیم دولت سابق در ستاد یکی از نامزدها جمع شده اند و با نگاه به آنها می توان فهمید چه چیزی در انتظار کشور است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک اقلیت چهاردرصدی بیش ازچهار سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: این کار حداقل 30 سال زمان نیاز دارد و در زمان محدود شدنی نیست.
زیبا کلام با انتقاد به کسانی که برجام را اشتباهی بزرگ می دانند خاطر نشان کرد: چگونه است که منتقدین متوجه شده اند که برجام علیه ایران و به نفع آمریکا است اما دولت جدید آمریکا مدام می گوید که به آن پایبند نیست و اصرار دارد که این تفاهم نامه را پاره کند.

وی با بیان اینکه بعد از برجام بسیاری از شرکت های بزرگ غربی به خصوص آنهایی که فعالیت نفتی انجام می دادند دوباره حاضر به بازگشت به کشورمان شدند خاطر نشان کرد: اگر تحریم ها برداشته نشده و تحریم های جدید اعمال شده است چگونه کمپانی های بزرگ اروپایی در پارس جنوبی، راه آهن و مترو فعال شده اند و در آن بخش ها سرمایه گذاری کرده اند؟

زیبا کلام با اشاره به افزایش فعالیت سرمایه گذاران خارجی در کشور اظهار کرد: سرمایه گذاری در جایی انجام می شود که امنیت قضایی و اقتصادی وجود داشته باشد و اگر سرمایه گذار این احساس را نداشته باشد سرمایه خود را از کشور خارج خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تحریم هایی که در زمینه هسته ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم بوده است اکنون کاملا برطرف شده است عنوان کرد: پس از 21 ماه مذاکره و توافق برجام، همه تحریم هایی که در سالیان مختلف گریبان ایران را گرفته بود برداشته شد.

وی نگاه افرادی که معتقدند که شرکت در انتخابات هیچ چیز را عوض نمی کند، نادرست خواند و افزود: این که چه کسی رئیس جمهور باشد، بر زندگی همه ما اثر دارد و باید به فکر آینده بود و در انتخاباتی که مستقیما فرد اول اجرایی کشور در آن برگزیده می شود، نگذاریم همه کشور انتصابی باقی بماند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا