آخرین خبرها

مدعی‌ ارادت به نظام و رهبری هستند اما از فتنه‌گر تبری نمی جویند / اینها دروغگویی بیش نیستند

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که مدعی‌ ارادت به نظام و رهبری هستند اما از فتنه‌گر تبری نجویند، دروغگویی بیش نیستند.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی امشب در همایش امامت و ولایت در جمع مردم ملایر اظهار کرد: غدیر یک حادثه بزرگ و تاریخی در اسلام است که باید بزرگ و گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام مدیون چهار حادثه است افزود: این چهار حادثه شامل بعثت پیامبر گرامی اسلام، عید بزرگ غدیر، عاشورا و مهدویت است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:  این چهار حادثه بزرگ به دنبال یکدیگر آمده و هر کدام مکمل دیگری است، اگر هر کدام نباشد حادثه قبلی ناتمام است.

وی با بیان اینکه همه مناسبت‌ها در کشور ما به صورت یک هنجار نهادینه شده است، تصریح کرد: یکی از این مناسبت‌ها غدیر است که در این عید بزرگ هیچ جای کشور از شهر و روستا نیست که مراسم و جشن باشکوه برگزار نشود.

خاتمی با اشاره به اینکه ما افتخار می‌کنیم که چنین مناسبت‌هایی را داریم، گفت: این مراسم‌ها در ژن مردم ما نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به دو مناسبت مهم عاشورا و غدیر بسیار حساس است، گفت: در حادثه عاشورا همه اهل بیت(ع) و زمین و زمان عزادارند و بسیار سفارش شده که در عید غدیر نیز به بهترین نحو شیعیان به شادی و شور بپردازند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در گرامیداشت غدیر در روایات و احادیث سفارشات زیادی شده است افزود: آراستگی، استشمام بوی خوش، پخت بهترین غذا در خانه، به دیدار بزرگان و سادات رفتن، پوشیدن بهترین لباس، تبریک عید به یکدیگر، شاد کردن دلها، فرستادن صلوات، عیدی دادن، زدودن غم از چهره مومنان، کارگشایی در کار یکدیگر، سور دادن، اجتماع کردن و برائت و بیزاری جستن از دشمنان اسلام و ولایت از جمله آنهاست.

وی با استناد به فرمایش امام راحل گفت: ایشان فرمودند غدیر منحصر به یک روز نیست غدیر باید بماند؛ نگاهمان باید به غدیر نگاه جریان‌ساز باشد.

خاتمی با بیان اینکه جریان غدیر امروز هم هست و بیعت با غدیر پنج شعبه دارد، افزود: بودن غدیر یعنی ولایتمداری مدام؛ امروز بیعت با غدیر همان بیعت با پیغمبر خداست.

وی بیان کرد: ولایتمداری تداوم جریان غدیر است؛ بعد از پیغمبر هم باید ولایتمدار بود و ولایتمداری بعد از پیغمبر ولایت با علی(ع) و ولایتمداری بعد از امام راحل بیعت با رهبری است.

امام جمعه موقت تهران حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها را بیعت با ولایت برشمرد و گفت: ملت ایران ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌ است.

وی تولی و تبری داشتن را از دیگر اصول جریان غدیر برشمرد و گفت: کسانی که با نظام و ولایت‌ هستند هرگز دروغ نمی‌گویند و از دشمن تبری می‌جویند.

خاتمی افزود: کسی که می‌گوید ارادتمند نظام و رهبری است و از فتنه‌گر بدش نیاید، دروغگویی بیش نیست.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز رهبری است، گفت: کسانی که ولایتمدارند همیشه در جریان غدیر بوده و اهل تولی و تبری جستن هستند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری افزود: یکی دیگر از شعبه‌های غدیری بودن مشروعیت حکومت را خدایی دیدن است که حکومت باید در خدمت مردم و برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید خدمتگزار مردم باشند، گفت: مشروعیت حکومت ما باید حکومت الهی باشد.

خاتمی هوشیاری در برابر دشمنان ولایت را از دیگر موارد جریان غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: از اول پیروزی انقلاب ولایت، دشمن داشته و هر روز کینه‌توزی‌های دشمن نیز بیشتر شده است، بنابراین همه ما باید مراقب باشیم.

وی شهر ملایر را مهد پرورش شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: ملایر مردمی ولایتمدار دارد که حضور پرشورشان در این همایش گواه این امر است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا