چشم‌انداز توسعه

کیوان محمدی: شاخص های توسعه ای استان طی یک دهه اخیر بررسی شده است

کیوان محمدی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: شاخص های توسعه ای استان طی یک دهه اخیر بررسی شده و نتایج آن به مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان ارائه می شود.

به گزارش تدبیرشرق، کیوان محمدی روز شنبه در نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان درباره نحوه توزیع بودجه افزود: خدمت به مردم جناح نمی شناسد و دولتمردان برای خدمت به تمام مردم کشور اهتمام دارند.

وی ادامه داد: همه کسانی که در هر جناحی حضور داشته و در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دارند، همه تلاش شان این است که کشور آرام ، باوفاق و سرافراز باشد.

محمدی به برخی انتقادها به نحوه توزیع بودجه و تملک دارایی اشاره و تصریح کرد: برخی نحوه توزیع و شاخص ها را مکفی نمی دانستند و در جلسات مطرح شد که تملک دارایی بر چه اساس توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا، کارشناسان ما شاخص های بیش از یک دهه اخیر را بررسی کرده اند و به نتایجی هم رسیدند که قرار شده این نتایج به مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان ارائه شود تا دیدگاه های خود را تبیین کنند .

محمدی افزود: با تایید نهایی ، شاخص ها را برای عرضه به شورای برنامه ریزی آماده و آنجا طرح مسئله و مصوب می کنیم که توزیع بودجه و سال های بعد از آن براساس شاخص هایی که تایید می شود، انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از برگزاری این جلسه برای شفاف سازی شاخص های توزیع بودجه استان گفت: تخصیص اعتبارات و تحقق آنچه در بودجه 96 آمده، حائز اهمیت است.

اسدلله عباسی افزود: در بخش عمرانی در استان نیز فرمانداران عملکرد شهرستان همچون پروژه های آب ، راه روستایی و بنیاد مسکن را به نمایندگان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: پیشرفت عمرانی پروژه ها مشخص و کار شفاف و روشن شود تا نمایندگان نیز بتوانند کمبودها را پیگیری کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فرمانداران باید نمایندگان را در جریان مصوبات شان بگذارند از این رو قبل از آنچه مصوب می کنند، با نمایندگان مشورت داشته باشند و بعد در شورا بررسی و مصوب کنند.

استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومترمربع مساحت و 16 شهرستان، 52 شهر ، 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه، طبق سرشماری سال ۱۳۹۱، 2 میلیون و 480 هزار و 874 نفر جمعیت دارد./ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا