اجتماعیاستان ها

دیدار امام جمعه رشت با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و تاکید بر انتصاب زنان در پست‌های حساس کشور

امام جمعه رشت

امام جمعه رشت به انتصاب زنان در پست‌های حساس کشور به لحاظ علمی و آموزشی تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایلنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و جمعی از مسئولان اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان استان با توصیه دانش‌آموزان به علم‌آموزی و دینداری دختران در دنیای کنونی اظهار کرد: بانوان در مدرسه و منزل حضوری فعال دارند و به عنوان همسر و مادر بسیار تاثیرگذار هستند.

وی بر علم‌آموزی و تدریس توسط بانوان در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز با جهل و نادانی نمی‌توان مسئولیت‌ها را به‌خوبی انجام داد و پیشرفت با کسب دانش تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمود؛ خیر دنیا و آخرت با علم تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: شر دنیا و آخرت با جهل است و علم به انسان در دوری از گناهان کمک می‌کند.

آیت‌الله قربانی، پیشرفت دنیای امروز را توسط علم دانست و بیان کرد: حضرت زینب(س) الگوی موفقی برای جامعه بود و امروز دختران مذهبی با کسب علم باید الگویی برای دیگران باشند.

 سال تحصیلی جدید با  375 هزار دانش‌آموز 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در دیدار مذکور به آغاز سال تحصیلی جدید از ابتدای مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

مهدی حاجتی به وجود پنج هزار واحد آموزشی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال تحصیلی جدید با ورود 375 هزار نفر دانش‌آموز به مدارس استان آغاز می‌شود و 27 هزار نفر معلم مسؤولیت تدریس آنها را به عهده دارند.

وی با تأکید براینکه متغیرهای نیروی انسانی در راستای سیاست‌های نظام طبق سند تحول بنیادین اجرایی می‌شود، بیان کرد: جمعیت بسیاری مشتاق فعالیت در برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا