استان هاسیاسی

اظهارات مهم رئیس ستاد انتخابات استان گیلان

رییس ستاد انتخابات استان گیلان

برای ستاد انتخابات اینکه کدام نامزد و از چه گرایشی تایید یا رد شود ملاک نیست بلکه رعایت روند برگزاری انتخابات و اجرای قانون مورد توجه است.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: برای این ستاد، اینکه کدام نامزد و از چه گرایشی تایید یا رد صلاحیت شود، ملاک نیست بلکه رعایت روند برگزاری انتخابات و اجرای قانون مورد توجه است.
رئیس ستاد انتخابات گیلان با اظهار تأسف از بی‌اخلاقی‌های اخیر در خصوص انتشار لیست ۳۵۵ نفره از نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت گفت: واقعاً تأسف می‌خورم از اینکه عده ای در پوشش کسوت شریف اطلاع‌رسانی به راحتی دروغ می‌گویند و با انتشار شایعات و تهمت‌ها به قصد فریب افکار عمومی اقدام می کنند.

وی با قدردانی از زحمات اهالی شریف رسانه گفت: بی اخلاقی و عدم رعایت وظایف حرفه‌ای و قانونی رسانه‌های تخریب گر در روزهای اخیر آنچنان سخیف، غیر قانونی و مجرمانه است که رسانه‌های منتقد دولت نیز از انتشار این مطالب توهین آمیز پرهیز کرده‌اند.

وی درخصوص دروغ‌های منتشر شده در زمینه‌ی لیست ۳۵۵ نفره‌ی داوطلبان شورای شهر رشت گفت : صورت جلسه‌ی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر رشت در مؤعد مقرر توسط هیأت اجرایی به هیأت نظارت شهرستان اعلام شد اما اعضای این هیات به علت اختلافات داخلی و غیبت تعمدی دو عضو خود، نتوانستند نظر نهایی را در مدت ۷ روز تعیین شده که از ۲۵ تا ۳۱ فروردین ماه بود به فرمانداری رشت اعلام کنند وبه همین دلیل، دو فرد متخلف توسط رئیس هیئت عالی نظارت استان برکنار شدند.

وی یادآورشد: ماده ۴۸ قانون تبصره‌ی ۲ الحاقی ماده‌ی ۵۲۲ آئین نامه‌ی اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا، اشعار می‌دارد چنانچه ظرف هفت روز از تاریخ رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیأت نظارت مربوطه درباره داوطلب یا داوطلبان نظر خود را اعلام نکند نظر هیأت اجرایی ملاک عمل خواهد بود

احمدی پور گفت : چون مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیأت‌های نظارت در تاریخ ۳۱۱ فروردین پایان یافته بود و به دلیل عدم اظهار نظر توسط هیأت مذکور، ملاک عمل ، نظر هیأت اجرایی شد.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه هیأت نظارت استان براساس قانون نمی‌توانست صلاحیت داوطلبانی که در دو مرحله‌ی قبل تائید شدند را دوباره بررسی کند گفت: هیأت نظارت استان در مرحله‌ی بعدی مسئول رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در هیأت اجرایی یا هیأت نظارت شهرستان بود.

وی با یادآوری اینکه مهلت رسیدگی و تاریخ اعلام نظر قطعی و نهایی هیأت عالی نظارت استان درخصوص بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها تا هفدهم اردیبهشت بود گفت: هیأت نظارت استان صورتجلسه‌ای را در روز هیجدهم اردیبهشت تحویل ستاد انتخابات داد که خارج از برنامه زمانبندی انتخابات پنجمین دوره‌ی شوراهای شهر بود.

احمدی پور با بیان اینکه ما ملزم به رعایت قانون و جدول زمانبندی برگزاری انتخابات هستیم گفت: از آنجائیکه صورت جلسه‌ی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان با یک روز تأخیر به ستاد انتخابات اعلام شد در جلسه‌ا ی با حضور آقایان دلخوش رئیس و حسنی عضو این هیأت که در استانداری برگزار شد تأکید کردم که رسیدگی به موضوع ذکر شده در صلاحیت هیأت استان نیست که در پی این نشست جناب آقای دلخوش در تاریخ ۱۹ اردیبهشت تفویض اختیار اخذ شده از هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به ستاد انتخابات ارائه کرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: برای ستاد انتخابات اینکه کدام نامزد و از چه گرایشی تایید یا رد شود ملاک نیست بلکه رعایت روند برگزاری انتخابات و اجرای مر قانون مورد توجه است.
محمد احمدی پور گفت: افرادی که امروز شایعات مختلف و اتهامات بی‌اساس را مطرح می‌کند روز به روز بر بی‌اعتباری خود در نزد ملت می‌افزایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا