آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

زیر ذره بین ؛ در پشت پرده حمایت از شهردار چاف و چمخاله چه می گذرد ؟!! ( 1 )

شهردار چاف و چمخاله

اختصاصی تدبیر شرق – زیر ذره بین  : همانطور که میدانیم شهرداری ها علاوه بر کنترل و نظارت بر ساخت وساز در محدوده شهر، در خصوص جلوگیری از تخلفات فاحش آن  نیز وظایف  مهمی دارند ،از جمله جلوگيری از ساخت و ساز غيرمجاز، غيراصولی و غيراستاندارد در محدوده برخی حریم ها که در حوزه شهری بر عهده شهرداریهاست . البته از آنجا که پای حقوق شهروندان نيز در ميان است و خود شهروندان باید به عنوان ناظری بر رعایت این مقررات نظارت کنند.

همزمان با اشباع شدن ساخت و ساز در کلانشهرها ، به دنبال آن در شهرهای توریستی برخی افراد سود جو شروع به ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده های غیر قانونی شهری نموده که متاسفانه هماهنگی و حمایت و همکاری برخی شهرداران بر عمق فاجعه می افزاید !

شهر چاف و چمخاله به دلیل استقرار بخش اعظم اراضی آن در کناره ساحل دارای جلوه خاص و بدیعی است و به تعبیری بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می‌ رود بنابراین داشتن چنین جاذبه ای می تواند برای اربابان ساخت و ساز غیر مجاز بسیار وسوسه برانگیز و چشم نواز باشد . از طرفی برای جلوگیری از تخلفات و سوء استفاده های شهری داشتن شهرداری مجرب و کارآزموده و توانمند از لازمه های مهم این شهر محسوب می شود اما امروزه تخلفات سنگینی بر سر شهرداری این شهر سایه افکنده و ظاهرا رضا ذاکری پس از قریب به دو سال تصدی شهرداری ،عملکرد مناسب و شایسته ای در برابر این کاستی ها نداشته است . به عنوان مثال عدم رعایت حریم پل و رودخانه برای ساخت و ساز سه دهنه مغازه در کنار پل اصلی شهر چمخاله نمونه بارزی از تخلف موجود شهرداری این شهر می باشد . حال باید از شهردار جوان پرسید که شهرداری چاف و چمخاله بر اساس کدام قانون به این سه دهنه مغازه در چنین موقعیت مکانی پروانه ساخت داده است؟ آیا دادن پایان کار به چنین ساخت و ساز غیر قانونی نمونه بارز تخلف یک شهردار محسوب نمی شود؟!  

نکته دوم که بسیار حائز اهمیت است سکوت شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله در قبال این تخلفات است ! ظاهرا اعضاء شورای شهر تمایل چندانی به نظارت بر کار آقای شهردار نداشته و عکس العملی از خود در برابر این کاستی ها نشان نمی دهند ؟! هر چند پایگاه تحلیلی خبری تدبیر شرق به آسیب شناسی این موضوع پرداخته که در مطالب بعدی از آن رونمایی خواهد کرد !

آنچه بدیهی است آنست که  شهرهای توریستی همیشه آماج سو استفاده و تخلفات شهری فراوان بوده اند اما آنچه اهمیت دارد آنست که برای حفظ منافع شهری و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی، داشتن شهرداری قاطع و مدبر بسیار مهم و جدی به نظر می رسد که شهر چاف و چمخاله با فقدان آن روز به روز سمت سوء استفاده و اضمحلال شهری پیش می رود…!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا