استان هاسیاسی

علیرضا سحرخیز: روحانی امروز در جبهه اصلاح طلبی است/ احمدی نژاد ثابت كرد التزام عملی به ولايت فقيه ندارد

علیرضا سحرخیز

رییس حزب ندای ایرانیان در گیلان با ارزیابی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: تصور میكنم انتخابات آسانی پیش رو نداریم آرایش نیروهای سیاسی دوجناح و تركیب شش نفره نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری به خوبی بیانگر صف كشی دو گفتمان غالب سیاسی جمهوری اسلامی است.

علیرضا سحرخیز رییس حزب ندای ایرانیان در گیلان با ارزیابی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت:  تصور میكنم انتخابات آسانی پیش رو نداریم آرایش نیروهای سیاسی دوجناح و تركیب شش نفره نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری به خوبی بیانگر صف كشی دو گفتمان غالب سیاسی جمهوری اسلامی است.

او با بیان اینکه رقابت اصلی مابین آقایان روحانی و رییسی است، افزود: اعتقادم بر این است هم جهانگیری و هم قالیباف برای كمك در مناظره و البته فراهم نمودن عزم تشكیلاتی و تسهیل فعالیت روحانی و رییسی وارد عرصه شده اند. هاشمی طبا و میرسلیم هم یا كنار میروند یا با اقبال حداقلی مواجه میشوند هرچند كه باز صدای هركدام از ایشان به ترتیب به روحانی و رییسی نزدیك است.

سحرخیز در خصوص صف كشی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان  مقابل اصولگرایان در انتخابات پیش رو گفت: روحانی را دیگر امروز در طبقه بندی سیاسی باید یك میانه رو و اصلاح طلب دانست، اعتدال فقط یک مشی است و فقط اصلاح طلبی و محافظه كاری یا همان اصولگرایی گفتمان محسوب می شوند؛ پس از این حیث و صف كشی نیروهای این دو گفتمان آقای روحانی حتما در جبهه اصلاح طلبی ایستاده است و كارزار انتخابات میان این دو جناح است.

مشاور ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  همچنین درخصوص وضعیت ستاد انتخاباتی روحانی در گیلان نیز بیان کرد: بحمدالله شرایط خوب است و و رفته رفته بهتر می شود. رییس ستاد مهندس حسینی و رییس شورای سیاستگذاری مهندس ربانی آدم های كاربلدی هستند و خوشبختانه با اجماع همه احزاب و شخصیت های حامی دولت،  روند رو به رشد و مساعدتر از همیشه خواهد شد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به رد صلاحیت محمود احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: پایان احمدی نژاد، تیتر فوق العاده یكی از رسانه ها بود. احمدی نژاد ثابت كرد التزام عملی به ولایت فَقِیه را فقط به زبان میراند و در وادی عمل به آن پایبند نیست. عدالت و فضل خداوند حقانیت منتقدین ایشان را اثبات كرد؛خوشحالم دوره پسا احمدی نژاد تا أبد ادامه خواهد داشت.امیدوارم تفكر احمدی نژادیسم هم به تاریخ بپیوندد!

رئیس حزب ندا در گیلان همچنین با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و آخرین وضعیت لیست اصلاح طلبان برای این انتخابات با بیان اینکه با خرد جمعی در شورای اصلاح طلبان لیست اصلاح طلبانه و بر محور تخصص و بر مبنای منافع عمومی و استفاده از افراد كارآمد بسته خواهد شد افزود: قطعا اولویت بامتخصصین اصلاح طلب است و شرایط و پارامترهایی در كار است و هركس یك شبه مهمان این قافله نخواهد شد.

سحرخیز در پایان گفت و گو ضمن دعوت از همه مردم ایران و تمامی اقشار افزود: امیدواریم چیزی شبیه حماسه دو خرداد٧٦ رقم بخورد؛ ما با توجه به دستاوردهای بی بدیل دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی و بازگشت سیاست گفتمان و تعامل در عرصه سیاست داخلی و به منظور پرهیز از حضور عناصر تندرو و امتحان پس داده برای ایران فقط برای اعتلای ایران اسلامی پای صندوق خواهیم رفت.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا