استان ها

جامعه دانشگاهی نیازمند بازگشت شور ونشاط سیاسی است

الهام عاطفی کیا جامعه دانشگاهی

تدبیرشرق – الهام عاطفی کیا// دکتر خدیجه گلین مقدم رییس دانشکده پردیس فرهنگیان استان گیلان گفت: 8 سال شور ونشاط سیاسی ازجامعه دانشگاهی دور بود. باید فضا را به سمتی هدایت کنیم که انرژی دانشجویان و شور سیاسی به دانشگاهها باز گردد.

وی افزود: جامعه دانشگاهی جامعه ای تحول گرا ست و اگر بتوانیم دانشگاه را در همه بخشها متحول کنیم جامعه نیز متحول می شود. ما با یک دوره 8 ساله خفقان دانشگاهی مواجه بودیم که موجب شد تا دانشجویان ایران از مسایل اصلی دانشگاه و کشور فاصله بگیرند و شور و انرژی آنها به هدر برود.

وی در خصوص باز گرداندن شور و نشاط سیاسی به جامعه دانشگاهی بیان داشت : برای باز آفرینی شور و هیجان به دانشجویان در ابتدا باید فضای دانشگاهی جامعه را باز و متعادل کنیم تا دانشگاهیان بتوانند با اساتید و همکلاسان خود تعامل داشته و در تشکل های دانشجویی بدون ترس و واهمه از پرونده سازی و ایجاد حاشیه فعالیت کنند. باز گذاشتن فضای دانشگاهی ایتمی است که دانشجویان را به حضور در جلسلات و نشست های سیاسی انتخاباتی ترغیب می کند.

این فعال دانشگاهی تشکل های دانشجویی را مکانی برای شکل گیری تعاملات سیاسی دانست و افزود: اخلاق مداری ، عدم تخریب رقبا و آسیب وارد نکرن به کاندیداها در فضای دانشگاهی قابل درک و تحلیل است و ما حق نداریم از بالا به دانشجو به گونه ای نگاه کنیم که به آنها احساس عدم امنیت و پرونده سازی و خودسانسوری دست بدهد.

وی در خصوص انتخابات شورای شهر نیز گفت: کاندیداهای شورای شهر باید برای تاثیر گذار بودن و کسب رای منافع شهر و و رفع معضل بیکاری را مد نظر داشته باشد. اولویت دادن به مسایل زیست محیطی که اشتغال زایی زیادی با خود به همراه دارد می تواند در باز آفرینی شهر و کاهش بیکاری تاثیر گذار باشد. شوار یک نهاد مردم محور و غیر سیاسی است و نباد اجازه بدهیم شوار تبدیل به کارزار سایسی شود در غیر اینصورت به شهر آسیب وارد می شود. یکی از آسیبهایی که شوارهای ما درا ین چند سال با آن مواجه بودند رانت و جناح بازی بود و اینکه نتوانستند دانا محور و فرهیخته محور باشند . هر چند که اعتقاد دارم همه جریانهای فکری و باید در جامعه حضور داشته باشند اما در کار اجرایی شهری نباید جناح بازی سیاسی وجود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا