استان ها

دفاع از حضور ۳۰ درصدی بانوان/ روحانی توانست فضای امنیتی را به فضای سیاسی تبدیل کند

ستاد زنان حامی حسن روحانی در گیلان شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور جمع زیادی از دختران و زنان حامی‌ این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در خیابان تختی رشت افتتاح شد.

آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اسلامی سخنران ویژه این مراسم بود.

کیوان محمدی دبیر کل حزب اعتدال و توسعه ٬ عبدالرضا ابراهیمی٬ دبیر حزب اتحاد در گیلان، سیده سکینه خاتمی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز مهمانان این مراسم بودند.

روحانی، راه نجاتی برای سال‌های سخت

زهرا بوذری رئیس ستاد زنان  حامی روحانی در گیلان در ابتدای مراسم گفت: روحانی نه به‌عنوان یک فرد بلکه به‌عنوان یک‌راه نجات برای سال‌های سخت است.

بوذری اضافه کرد: اگر راهی که در سال ۹۲ با هدایت بزرگانی مانند هاشمی و خاتمی شروع‌شده بود ادامه ندهیم سهم ما جنگ احتمالی، تحریم و تحقیر خواهد بود و امید از بین خواهد رفت.

اعضای شورای شهر باید ضد فساد و رانت باشند 

آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اسلامی صحبت‌هایش را با تسلیت حادثه معدن زغال‌سنگ شروع کرد.

او ابتدا در مورد اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا صحبت کرد.

منصوری گفت:نزدیک به دو هفته دیگر در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز هستیم.

انتخابات شورا شهر و روستا یادگار آقای خاتمی است که سبب شد جمع زیادی در شهر و روستا در مدیریت نقش داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اسلامی، شورای شهر و روستا را خردترین نهاد انتخابی  دانست و گفت: این شوراها می‌توانند در کشور زمینه تقویت دموکراسی را در تمامی نقاط فراهم کنند.

او ابراز امیدواری کرد افرادی به این نهاد انتخابی راه پیدا کنند که از عهده این مهم بربیایند.

منصوری در مورد ویژگی افراد شورای شهر روستا گفت: این افراد باید ضد فساد و رانت باشند و به کار جمعی اعتقاد داشته باشند.

علاوه بر این باید مسئولیت را یک امانت بدانند و بهترین شکل به دوره بعد انتقال دهند.

این فعال سیاسی همچنین هم‌زمانی انتخابات شورا و ریاست جمهوری را ظلم به نهاد شورا دانست و گفت: باید تلاش کنیم که سایه ریاست جمهوری بر شورای شهر نباشد.‌

توسعه پایدار بدون حضور ۵۰ درصدی زنان ممکن نیست

او همچنین  حضور زنان را بسیار مثمر ثمر دانست و گفت:شورا عرصه‌ای است که زنان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. منصوری توضیح داد:بزرگان تصمیم گیر باید توجه جدی به حضور زنان داشته باشند و از حضور ۳۰ درصدی بانوان دفاع کنند.

او ادامه داد: نمی‌شود صحبت از توسعه پایدار شود اما اساساً ۵۰ درصد جامعه در آن نقشی نداشته باشد.دولت روحانی نیزهرچند عملکرد خوبی در حوزه زنان داشته، باید در ادامه توجه بیشتری داشته باشد.

او با اشاره به حضور ۴ زن که در کابینه هستند و مدیران کل و فرمانداران زن دولت یازدهم گفت:  روحانی در آزمون استخدامی نیز شرایط مساوی ایجاد کرد و بارها از عدالت جنسیتی دفاع کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اسلامی سپس این سوال را مطرح کرد که چرا انتخابات مهم  و تاثیرگذار است.

منصوری  انتخابات  را عرصه رقابت سیاسی دانست که بسیار اهمیت دارد.‌

او با اشاره به سیاست خارجه دولت قبلی گفت: ‌همین دولت با ماجراجویی کشور را در مسیر ظالمانه‌ترین تحریم ها و نازل‌ترین موقعیتش در منطقه و جهان قرار داد . او انتخابات را مهم ارزیابی کرد چون نتیجه این انتخابات به کسی منتهی می‌شود که مخالفان را خس و خاشاک می‌خواند و یا کسی که بر حقوق شهروندی تاکید می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اسلامی شرکت نکردن در انتخابات را  واگذاری سهم تاثیر گذاری در قدرت توصیف کرد که در ادامه راه به واگذاری بقیه حق‌ها نیز منجر می‌شود.‌

کارهای مهمی که روحانی انجام داد

منصوری در ادامه سوال «چرا روحانی؟» را مطرح کرد و از دلایل انتخاب خود گفت.

این فعال سیاسی گفت:در پایان دولت دهم تصور می‌کردیم اگر دولت عاقلی بر سر کار بیاید ۲۰ سال طول می‌کشد که کشور دوباره به زمان خاتمی برگردد.

منصوری ادامه داد: روحانی  دولت را با بدهی زیاد و‌ رشد منفی هشت درصد و تورم چهل درصد تحویل گرفت.

منصوری ناممکن‌ترین کار روحانی را خارج کردن ایران از منشور ۷ سازمان ملل  عنوان کرد و گفت: برجام موفق بوده و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. ‌

او افزود: کسی که تعامل با دنیا ندارد نمی‌تواند بر جام را حفظ کند. منصوری همچنین عملکرد روحانی در سیاست داخلی را فراتر از انتظار  دانست و گفت:  نقدها و مطالباتی داریم  اما روحانی توانسته فضای امنیتی را به فضای سیاسی تبدیل کند، احزاب جان دوباره گرفتند و مطبوعات شرایط بهتری دارند.

او افزود: روحانی  اجازه نداد که دسترسی مردم به فضاهای مجازی محدود شود.

منصوری همچنین دیگر وجه مثبت روحانی را عذرخواهی در مورد  حقوق‌های نجومی عنوان کرد و گفت: دولت روحانی در این مورد ‌ پاسخ داد و سرپوش نگذاشت و حتی پول را برگرداند که این نشان داد دولتی است که نمی‌خواهد صورت‌مسئله را پاک کند.او بابیان  اینکه روحانی ناممکن‌ترین‌ها را ممکن کرد گفت:آرامش به کشور برگشته و اجازه نداده سفره مردم کوچک‌تر شود.

افراد مردد را به مشارکت ترغیب کنید

منصوری افزود: دولت با اجری طرح تحول نظام سلامت در رسیدگی به محرومان بیشترین تلاش خودش را کرده است.

این دولت کشتی را از گل درآورده و باید از اینکه شعارهای عوام‌فریبانه مشابه سال ۸۴ و ۸۸ را شنیدیم نگران باشیم.‌

او در پایان از حاضرین خواست: با مردم صحبت کنند و از فرصت انتخاباتی استفاده کنند و افرادی که مردد هستند را به مشارکت ترغیب کنند. ‌

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا