استان هااسلایدرخبر داغ

بیانیه جمعی از اصلاح‌طلبان رشت؛ تا دیر نشده نسبت به اعلام لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر رشت اقدام کنید

اصلاح‌طلبان رشت

جمعی از اصلاح‌طلبان رشت با انتشار بیانیه‌ای خطاب به هرمز ربانی، رئیس شورای اصلاح‌طلبان گیلان نسبت به تبعات اعلام دیرهنگام لیست مدنظر این جریان برای انتخابات شورای شهر رشت هشدار دادند.

اصلاح‌طلبان امضاکننده نامه از ربانی درخواست کرده‌اند حدود دو هفته مانده به پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر لیست ۱۱ نفره مدنظر اصلاح‌طلبان برای این شورا اعلام شود. همچنین این فعالین سیاسی که امضایشان در دفتر گیل نگاه محفوظ است از رئیس شورای اصلاح‌طلبان گیلان این سؤال را مطرح کرده‌اند که چرا باگذشت دو ماه از آغاز به کار این شورا خبری از تشکیل جلسات نیست.

در ابتدای این بیانیه آمده است:

جناب آقای هرمز ربانی، ریاست محترم شورای اصلاح‌طلبان گیلان

با سلام، همان‌طور که مستحضر هستید پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری در سراسر ایران برگزار می‌شود. انتخاباتی که می‌تواند با تصمیمات مدبرانه عقلای قوم خون تازه‌ای در رگ‌های جریان اصلاحات جاری کند.

طی سال‌های گذشته نقدهای زیادی به قوانین انتخابات چندگانه ازجمله انتخابات شوراها در ایران صورت گرفته است و اصلاح‌طلبان به‌عنوان جریانی پیشرو در سپهر سیاسی ایران همواره در بیان این نقدها پیش‌قدم بوده‌اند. ازجمله این انتقادات زمان اندک در نظر گرفته‌شده برای تبلیغات نامزدها و از سوی دیگر تاکیدات مؤکد حاکمان به مردم مبنی بر انتخاب گزینه‌های اصلح است.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم:

ریاست محترم شورای اصلاح‌طلبان گیلان

مستحضر هستید که در قانون انتخابات شوراها تغییری ایجاد نشده است و طبق جدول زمان‌بندی اعلام‌شده فرصت تبلیغات رسمی برای نامزدهای تائید صلاحیت شده از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۶ است و از تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه هم هرگونه فعالیت انتخاباتی ممنوع خواهد بود و روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه نیز روز اخذ رأی در حوزه‌های سراسر کشور است.

سؤال ما به‌عنوان جمعی از اصلاح‌طلبان شهر رشت از جنابعالی به‌عنوان یک فعال سیاسی قدیمی و رئیس شورای اصلاح‌طلبان گیلان این است که چرا علی‌رغم تعیین سازوکارهای انتخابات شوراها در سطح کشور از سوی بزرگان اصلاحات و تاکید برداشتن لیست کامل اصلاح‌طلبان در هر شهر، قدم‌های عملی برای رسیدن به لیست ۱۱ نفره اصلاح‌طلبان در رشت برداشته نشده است؟
اصلاح‌طلبان رشت در بخش دیگری از بیانیه ربانی را این‌گونه خطاب قرار داده‌اند:

جناب آقای ربانی

ما امضاکنندگان نامه مطلع هستیم که نتیجه نهایی تائید صلاحیت شدگان انتخابات شوراها ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه  منتشر می‌شود اما کیست که نداند اگر فردی برنامه جدی برای حضور در انتخابات شوراها را دارد باید زودتر از موعد زمانی مورداشاره به‌طور غیررسمی به معرفی خود و اندیشه‌ها و برنامه‌هایش به شهروندان بپردازد. کاری که نه از چند روز قبل که از چند ماه پیش از سوی ده‌ها داوطلب راه‌یابی به شورا مخصوصاً اصولگرایان در نقاط مختلف رشت در حال انجام است. اما در این‌سو خبرها حاکی از عدم تشکیل جلسات شورای اصلاح‌طلبان به دلیل مخالفت‌های بعضی از اعضا برای تعیین لیست ۱۱ نفره اصلاح‌طلبان برای شورای شهر رشت است.

در این بیانیه همچنین نسبت به انتشار اخباری مبنی بر گروکشی داخلی در شورا هشدار داده‌شده است:

ریاست محترم شورای اصلاح‌طلبان گیلان

بارها گفته‌شده است که هدف اصلاحات روشنگری است اما گویا این موضوع در آستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا برای بعضی از تصمیم گیران جریان اصلاحات معنایی‌ ندارد و درحالی‌که باید تمام هَم اعضای شورای عالی اصلاحات  نهایی شدن لیست ۱۱ نفره اصلاح‌طلبان شورای شهر رشت بر اساس پارامترهای تعیین‌شده باشد، شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر گروکشی و جبهه‌بندی‌ها داخلی بین بعضی از اعضا هستیم.

سؤال ما این است که به چه دلیل باگذشت حدود دو ماه از انتخاب این شورا و رئیس آن‌که جنابعالی باشید خبری از تشکیل جلسات شورای اصلاح‌طلبان گیلان نشده است؟ این موضوع در آستانه برگزاری انتخاباتی به اهمیت شوراهای شهر که می‌تواند به‌نوعی منجر به تولد دوباره جریان اصلاحات و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی در رشت شود چگونه توجیه می‌شود؟

در پایان این بیانیه می‌خوانیم:

جناب آقای ربانی

تجربه انتخاب «لیستی» در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس به لطف «تَکرار»های سید محمد خاتمی عزیز موفق و به‌یادماندنی شد اما «تِکرار» آن تجربه‌ی شیرین بدون برنامه‌ریزی و توجه به کمبود زمان برای معرفی نفرات مدنظر لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر رشت امکان‌پذیر نیست.

حالا ما اصلاح‌طلبان امضاکننده این نامه از جنابعالی درخواست می‌کنیم که تنها حدود دو هفته مانده به برگزاری انتخابات شورای شهر لیست ۱۱ نفره اصلاح‌طلبان شورای شهر رشت را با توجه به سازوکارهای روشن و از میان چهره‌های خوشنام و توانمند اصلاح‌طلب تعیین کنید تا بیش از این شاهد فرصت سوزی نباشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا