استان هااسلایدر

هر عضو شورا یک گزینه دارد؛ چه کسی شهردار فومن می شود؟

شهردار فومن

در صورتی که هر کدام از اعضای شورا در روز رای گیری به گزینه خود رای دهند پس همه گزینه ها بیشتر از یک رای نخواهند آورد و کسی نمی تواند شهردار شود.

بعد از برگزاری انتخابات پرشکوه ۲۹ اردیبهشت امسال در شهر فومن نیز ۵ عضو منتخب مردم شهر به شورای شهر راه پیدا کردند. ۵ عضوی که نسبت به دوره چهارم دو سهمیه از آن کم شده است.

حال بعد از برگزاری انتخابات، صحبت بر سر انتخاب شهردار آتی و  جانشین هوشنگ عباسفلیزاده بسیار داغ است. در زمان پیش از رای گیری در میتینگ های انتخاباتی اکثر نامزدها در خصوص عملکرد شهردار فعلی سخنرانی می کردند و بیشتر هم بر بومی بودن شهردار تاکید داشتند اما اکنون که شورای جدید انتخاب شد اعضای ۵ نفره منتخبین شورا در چندین  جلسه به تفاهم رسیدند که هر کدام از اعضای شورا یک نفر را جهت شهردار شدن گزینه نمایند . شنیده ها حاکی از آن است نتیجه چنین تصمیم گیری به گزینه های زیر رسیده است:

  • سیامک احمدزاده: عمران حسن زاده (مدیرکل سابق نوسازی مدارس)
  • علیرضا علیدوست: مختار ابراهیمی (نائب رئیس فعلی شورا و مدیرعامل تعاون روستایی)
  • جلیل سندی: امیر شجونی (مهندس چندین پروژه استان)
  • سید نورالدین نعمتی: هوشنگ رنجکش (معاون اداره کل راه و شهرسازی)
  • حسین غلام نیا: محمدعلی حیدری (سردفتر اسناد رسمی)

در صورتی که هر کدام از اعضای شورا در روز رای گیری به گزینه خود رای دهند پس همه گزینه ها بیشتر از یک رای نخواهند آورد و کسی نمی تواند شهردار شود.
لازم بذکر است که در ۴ سال گذشته نیز هیچ گزینه ای نتوانست رای لازم را کسب  بیاورد و افرادی که از طریق فراخوان ثبت نام کرده بودند هیچ یک شهردار نشدند و  به صورت  ناگهانی هوشنگ عباسقلیزاده فومن انتخاب شد. حال نیز بعید نیست به صورت کاملا اتفاقی یک نفر بیرون از این دایره شهردار فومن شود.
نکته آخر اینکه طبق آخرین اخبار هوشنگ رنجکش که گزینه سید نورالدین نعمتی بودانصراف خود را اعلام کرده است و تعداد گزینه های شهرداری را به ۴ نفر رسانده است. هرچه است انتخاب شهردار به ۳ رای نیازمند است که باید دید سمبه کدام یک پرزورتر خواهد بود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا