استان هاسیاسییادداشت

احمد علیپور کنفی/ مدیران سایه، آفت دولت روحانی!

احمد علیپور کنفی

یادداشت – احمد علیپور کنفی// پس از پیروزی انتخابات ،که در واقع می توان گفت حماسه بزرگی را برای ملت بزرگ ما رقم زد، ما شاهد حضور خیل عظیم مردمی بودیم که با درک حساسیّت های منطقه و شرایط حادّ جهانی با اعتقاد راسخ ،یک صدا پای صندوق رای آمدند تا دیگر بار مدد کار راهی باشند که دولت تدبیر و اعتدال با جدّیت و درایت  آن را پیش می برد. این حضور پر شور  و عظیم  و تاثیر گذار به خوبی به همگان نمایاند که با قدرت فراوان، اهتمام تکمیل اهداف و راهبردهای اعتدال را دارد . باید توجه نمود که انتخابات اخیر ریاست جمهوری در متن و منطق  درونی خود علایم و پیامهای زیادی داشته  و دارد که در این مقال کوتاه نگارنده، تنها به یکی از پیامهای  آن خواهد پرداخت .
دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب دوره دوازدهم، در ضیافت افطار با وزرا، روسای سازمان ها، مدیران و استانداران گفت:«افراد زحمات بسیاری کشیدند و هیچ کس نیست که ‏از دولت دفاع نکرده باشد، اما در این بین همه یکسان نبودند بلکه بعضی افراد با همه توان به میدان ‏آمده و زمانی که به دولت حمله می شد با همه وجود دفاع می کردند» این مطلب حاوی نکات مهمی است .
از بیان  صریح  و مشفقانه دکتر روحانی می توان فهمید که  در این انتخابات همه افراد یکسان در دفاع از دولت وارد نشدند. امروز در مناصب دولتی برخی مدیران غیر همسو که همچنان در کار مدیریتی باقی مانده اند وجود دارند که می توانستند کارنامه  قوی و قابل دفاعی را از خود برجای بگذارند. انتخابات سال ۹۶ پدیده ای برخواسته از مطالبات به حق مردمی است که  به جدخواستار تغییرات اساسی در بدنه مدیریتی بالا و میانی و حتی استانی می باشند. در برخی از حوزه های مدیریتی به جهت نبود نقشه راه و نداشتن برنامه و افق دید بلند، شاهد ضعف و سستی و توقف چرخ مدیریتی بوده و هستیم. رییس جمهور ایران تاکنون با متانتی که در مشی و روش خود داشته، هیچگاه این گونه شفاف و آشکار از ضعف یا عدم همراهی برخی مدیران به سخن به میان نیاورده بود.
سطح انتظارات کنونی رای دهندگان به دکتر روحانی به گونه ای است که  شخص ایشان این بار مصمّم به تغییر مدیران مذبذب و غیر شجاع می باشد تا  از این طریق بتواند به خواسته های به حق رای ۲۴ میلیونی جامه عمل بپوشد. در سطوح میانی مدیریتی در استانها ،ما شاهد مدیران سایه و غیر همراه هستیم که این مساله بعد از ترمیم کابینه باید به فوریت با، به گزینی مورد بازنگری حتمی قرار گیرد. بسیاری از مدیران با سکوت  و با حرکت زیگزاکی و روند چراغ خاموش خود،نیم نگاهی به رقبای دکتر روحانی داشتند تا شاید در صورت پیروزی جناح رقیب در اردوگاه جناح اصولگرا، دوره مدیریتی خود را همچنان با ولع ادامه دهند!

مردم هوشیار و وفادار ما در این انتخابات اخیر شاهد بودند برخی با توجه به اینکه خود را به ظاهر حامی دولت می دانسته و ادای حمایت را در آوردند ولی با این وصف در عمل خود را از انظار رقیب به دور نگه می داشتند تا در مظان اتهام قرا نگیرند! این دوگانگی و بالاتر ،چندگانگی در رفتار بعضی از مدیران  کشوری و استانی، متاسفانه  نوعی بذر بدبینی را در بین حامیان و فعالین ستاد به وجود آورده است. در واقع این دورنگی و تضاد رفتاری باعث خواهد شد دولت نتواند با تفکر این نوع مدیران سست بنیان به روند اجرای تعهدات سنگین خود با سرعت مطلوب وبیشتر ادامه دهد. اگر این نگاه متلّون و فرصت طلبانه در  کار دولت دوم همچنان حاکم باشد و تغییری در نگرش و چینش مدیران همراه و شجاع  حاصل نشود باعث آن خواهد شد نه تنها انتظارات ۲۴ میلیون رای براورده نشود بلکه جریان اصلاح و اعتدال تا سالهای سال از صحنه سیاست و عنایت مردم حذف گردد.

احمد علیپور کنفی (سردبیر اعتدال شمال)

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا