استان ها

سید احمد حسینی گزینه اصلاح طلبان برای رسیدن به استانداری گیلان

سید احمد حسینی استانداری گیلان

اختصاصی تدبیرشرق// پس از هر انتخاباتی معمولا گمانه زنی ها برای تغییرات در سطح وزارت خانه ها و استانداران از اولین مواردیست که مورد بحث حامیان پیروز هر جریان سیاسی قرار می گیرد. استان گیلان از همان روزهای اول پس از پیروزی قاطعانه دولت تدبیر و امید و رای خیره کننده دکتر روحانی در گیلان، حامیان اصلاح طلب دولت شروع به رایزنی های گسترده و مطرح کردن نام هایی برای جایگزینی دکتر نجفی استاندار موفق دولت کردند. آنچه از این جلسات به گوش می رسد نام سید احمد حسینی اصلاح طلب کرمانشاهی ساکن گیلان است که در زمان انتخابات ریاست ستاد مرکزی دکتر روحانی در گیلان را بر عهده داشت.

معاون سیاسی و امنیتی دولت اصلاحات در گیلان که بر اساس شنیده های تدبیرشرق ریاست ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر روحانی در سال 96 را با حمایت مستقیم دکتر نجفی در استان بدست آورد و در کنار ستادهای مردمی دکتر روحانی تلاش کرد تا علی الرغم چند ستادی شدن اکثر شهرستان ها نقش خود را در پیروزی دکتر روحانی ایفا کند، امروز اصلی ترین گزینه جایگزینی برای تصاحب استانداری گیلان به شمار می رود و طبق شنیده های ما این طور به نظر می رسد که رایزنیهای گسترده ای با چهره های با نفوذ ستاد دکتر روحانی در تهران انجام پذیرفته است.

از طرفی شنیده شده برخی از اصلاح طلبان با طرح این موضوع و عبور از دکتر نجفی قصد دارند تا سید احمد حسینی به عنوان استاندار گیلان معرفی شود و رایزنی های زیادی با پایتخت نشینان برای این جایگاه بسیار مهم صورت داده اند.

در اینجا به نظر می رسد با توجه به موفقیت مدیریت سیاسی استان و رای بالای مردم به دکتر روحانی که نشان از رضایت نسبی مردم از مدیران ارشد استان دارند اصلاح طلبان می توانند امیدوار باشند که یکی از دو رئیس ستاد دکتر روحانی در استان گیلان به عنوان استاندار معرفی شود یا عملکرد قابل قبول دولت در گیلان مانع تغییرات سیاسی اساسی در سطوح بالای مدیریتی استان می شود.

در آخر این نکته را نیز باید متذکر شد که با فرض موفقیت این رایزنی ها آیا با توجه به نوع عملکرد مهندس حسینی در ستادهای انتخاباتی و اختلافات گسترده ای که در شهرستان های استان به خاطر برخی انتصابات ها انجام شد و در نهایت منجر به نارضایتی بسیاری از فعالین ستادی در شهرها گشت آیا این چهره سیاسی گزینه مناسبی برای تصدی استانداری گیلان می تواند باشد یا دولت تدبیر و امید گزینه های به مراتب اجرایی تر و توانمندتری را برای این مهم در نظر میگیرد و حالت سوم ممکن است به خاطر عملکرد مطلوب دکتر نجفی و تیم سیاسی ایشان تغییرات عمده مدیریتی در سطح اول استان شاهد نباشیم و دولت به ترمیم چند مدیر غیر همسو با برنامه های رییس جمهور اکتفا کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا