آخرین خبرهاسیاسیملییادداشت

بازگشت به کار اساتید و دانشجویان اخراجی نتیجه رای شماست

بازگشت به کار اساتید و دانشجویان اخراجی نتیجه رای شماست

به گزارش تدبیرشرق، سعید خاوری‌ نژاد در یادداشتی نوشت: سخنانی که دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم در آیین تودیع و معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درباره لزوم بازگشت کار اساتید و دانشجویان خراجی از دانشگاه‌ها گفت، یکی دیگر از اتفاقات خوبی بود که نتیجه همدلی و تصمیم درست مردم ایران برای انتخاب رئیس جمهوری مردمی و قانونمدار بود. 

رخدادهایی که در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها و محیط علم افتاد برای اهل علم و جامعه تحقیقاتی کشور بسیار دردناک بود و مملو از موارد برخورد سلیقه‌ای و فراقانونی با اساتید و دانشجویان آینده‌ساز کشور بود. 

اتلاف سرمایه‌های علمی کشور و فراری دادن و وادار کردن محققان به خروج از کشور به سبب ایجاد بن‌بست برای فعالیت علمی، اجتماعی و سیاسی جامعه علمی کشور، جز اینکه نتیجه بی‌درایتی و تفکر بسته جریان انحصار طلب باشد هیچ سودی برای کشور ما نداشت. 

تصمیم درست رئیس جمهور و دستور  وی به وزیر جدید برای احیای اعتماد به وزارت علوم در حالی اتفاق افتاد که آسیب‌های رفتارهای سلیقه‌ای دولت قبل در چند سال گذشته بخش مهمی از جامعه علمی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

اعتماد دکتر پزشکیان به دانشگاه‌ها و باور وی به خدشه ناپذیر بودن ساحت علم و تحقیق، پیامی روشن و آشکار برای شکست خوردگان عرصه سیاست در کشور است که ناکامی‌های خود در مواجهه با دیدگاه‌های روشن و افکار مترقی جامعه علمی را با پرونده سازی و آسیب زدن به آینده شغلی و تحصیلی افراد جبران می‌کنند. 

بار دیگر شاهد شکل‌گیری روندهای مثبتی برای احیای جایگاه دانشگاه و حمایت قانونی از اساتید و دانشجویان هستیم و این میسر نبود جز با شجاعت و همدلی مردم در روزهایی که دشمنان جامعه مدنی به شدت در تکاپو بودند تا نگاه تاریک خود را بر عرصه سیاست داخلی ما حاکم کنند.

امید آن می‌رود که با استمرار سیاست‌های درست و جبران کننده خسارات گذشته از سوی دولت جدید، بار دیگر شاهد پویایی و سرزندگی دانشگاه و نهاد علم در کشور عزیزمان ایران باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا