آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

کنترل ورودی‌های شورای اسلامی رویکرد جدید مجلس

ورودی‌های شورای اسلامیعضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با انتقاد از بازداشت تعداد زیادی از اعضا شورای اسلامی شهر در کشور گفت: طبق قانون و رویکرد جدید مجلس، ورودی‌های شورای شهر کنترل و از ورود برخی افراد به شوراها جلوگیری می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، رسول فرخی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شوراهای اسلامی پس از گذشت پنج دوره عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند، اظهار کرد: بعد از پنج دوره از تشکیل شوراهای اسلامی انتظار عموم مردم رشد و پیشرفت این شورا در امور مختلف بوده است ولی متأسفانه در این مدت به‌خصوص در این دوره با توجه به دستگیری چند تن از اعضا شورا در کشور و منحل شدن برخی از شوراها در شهرهای مختلف عملکرد قابل قبولی از خود ارائه ندادند.

وی شوراهای اسلامی را به‌عنوان حکومت محلی معرفی کرد و گفت: مردم باید در انتخاب اعضای شورا نهایت دقت عمل را به خرج دهند زیرا شوراهای اسلامی ارتباط بین مردم و مسؤولان بوده و در راستای توسعه پایدار و در جهت ذخیره‌سازی امکانات برای نسل‌های آینده گام بردارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر لزوم توجه به بازنگری در انتخابات شوراهای اسلامی افزود: برای پیشرفت و عمرانی شهرها باید افراد را به شکل کاملاً مدیریت‌شده به شوراها فرستاده و بر عملکرد آنان نهایت نظارت وجود داشته باشد، لذا برای تحقق این مهم بازنگری در انتخابات شوراهای اسلامی کاملاً ضروری است.

فرخی از انجام تغییرات در ساختار هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر خبر داد و بیان کرد: باید اعضای شورای هر شهر متناسب با ویژگی و موقعیت همان شهر انتخاب‌شده و برای انجام این کار نیازمند افراد متخصص هستیم تا با ورود خود چالش‌های موجود را مدیریت کنند.

وی حمایت مالی از کاندیداها را یک سم برای کشور دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون همه اعضای شورا قابلیت حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر را دارند ولی باید جلو برخی اقدامات ازجمله حمایت مالی از کاندیداها گرفته شود زیرا به‌طور یقین پشت مرده هر حمایتی یک توافق نانوشته وجود دارد که بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اذعان به اینکه در قانون جدید انتخابات شوراها افراد بر اساس تخصص وارد شورای اسلامی شهر می‌شوند، افزود: مدرک تحصیلی، بررسی دیدگاه افراد و برگزاری آزمون در حوزه شهرداری‌ها ازجمله مواردی است که در قوانین جدید انتخابات شوراها آمده و  من‌بعد افراد با تخصص وارد شورای اسلامی شهر می‌شوند.

فرخی با انتقاد از بازداشت تعداد زیادی از اعضا شورای اسلامی شهر در کشور گفت: طبق قانون و رویکرد جدید مجلس، ورودی‌های شورای شهر کنترل و از ورود برخی افراد به شوراها جلوگیری می‌شود، زیرا بازداشت برخی از اعضا شورای شهر در سراسر کشور زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا