آخرین خبرهااستان هااسلایدر

وزیر صنعت‌ : از تجارت و صنعت گیلان حمایت می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش می کنیم مساعدت هایی را به بخش تجارت و صنعت استان گیلان داشته باشیم و ارتقای این بخش ها و رفع مشکلات آنها را می توان به اتکای نیروی انسانی توانمند قوت بخشید.

وزیر صنعت: از تجارت و صنعت گیلان حمایت می‌کنیم

به گزارش تدبیرشرق، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: تلاش می کنیم مساعدت هایی را به بخش تجارت و صنعت استان گیلان داشته باشیم و ارتقای این بخش ها و رفع مشکلات آنها را می توان به اتکای نیروی انسانی توانمند قوت بخشید.

عباس علی آبادی صبح چهارشنبه در سفر یک روزه خود به استان گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در این خطه که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، افزود: فرصت های بسیار خوبی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر در گیلان وجود دارد که می تواند اقتصاد استان را شکوفا کند. ‌

وی با بیان اینکه گیلان استان محوری در حوزه تجارت است و با بهره مندی از وجود بندر بویژه از طریق بندرانزلی و مرزهای دریایی، جاده‌ای و ریلی گذرگاه مهمی در این زمینه و تجارت با کشورهای آسیای میانه و روسیه است.

وی با اشاره به امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا گفت: امروز در نشستی که با فعالان اقتصادی استان خواهیم داشت، مباحث مهمی در حوزه بازرگانی و تجارت برای رونق اقتصادی در استان و رفع چالش ها و مشکلات مطرح خواهیم‌کرد.

مدیران از بخشی نگری پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این دیدار گفت: مدیران نباید رویکردی یکجانبه و بخشی نگر داشته باشند و همه ظرفیت های استان ها در توسعه و حمایت دیده شود.

آیت الله رسول فلاحتی افزود : ضمن آنکه منابع و درآمد استان ها باید در همان مناطق صرف شود تا بتواند برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و معیشت و رفاه بیشتر مردم آنها اختصاص یابد.

وی در ادامه ضمن اتسلیت شهادت شهید خدوم آیت الله رئیسی به مردم ایران و دولتمردان، گفت: شهید خدمت در عرصه مدیریت، رویکرد مدیریتی جدیدی را ریل گذاری کرد و توانست در عرصه مدیریت اسلامی الگو شود. ‌

وی سه ویژگی برای رییس جمهور شهید برشمرد و گفت: شهید آیت الله رئیسی، فساد ستیز بود و دست مفسدان را در عرصه های گوناگون قطع کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اموری که موجب کندی در کارها می‌شود وجود فساد در بدنه مجموعه های دولتی است که باید با رصد و تشدید نظارت ها آنها برچیده شود.

امام جمعه رشت افزود: شهید آیت الله رئیسی در خدمت به مردم خستگی نمی شناخت و با توجه به ظرفیت ها اولویت سنجی و برنامه ریزی داشت و این اولویت سنجی در عرصه های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم و راهگشا بود و هست.

وی افزود: در استان گیلان پروژه های رها شده بسیاری داریم مانند دانشکده علوم‌پزشکی که ۲۵ سال از ساخت ابنیه آن می گذرد ضمن آنکه اکثر بیمارستانهای استان عمری ۱۰۰ ساله دارند.

وی گفت: پروژه هایی مانند راه آهن رشت- کاسپین با مشکلات و دشواری های بسیار تکمیل شد و راه آهن رشت- آستارا نیز به علت هزینه بالای تملک اراضی از پروژه های پرهزینه و در عین حال مهم است.

وی تصریح کرد: با تکمیل این خط ریلی کریدور شمال- جنوب تکمیل شده واروپای شرقی به آسیای میانه متصل می شود و جمعیتی سه میلیاردی از این پروژه متنفع خواهند شد ونه تنها در توسعه استان بلکه کشور هم نقش موثری ایفاء می کند.

وی اضافه کرد: گیلان روزی قطب صنعت بود و در شهرستانهای لوشان، رودبار و منجیل پنج هزار کارگر مشغول فعالیت بودند که طی سالهای گذشته به علت برخی مسائل با چالش هایی در این بخش مواجه هستیم.

وی گفت: گیلان استانی گردشگری است و به جرم داشتن دشت، جلگه، دریا، کوهستان و صنعت گردشگری؛ متاسفانه صنعت ما با چالش های جدی مواجه است و این مزیتهای طبیعی و گردشگری بهانه ای شده تا صنایع گیلان دیده و حمایت نشوند. شرکت پوشش با هزار کارگر و شرکت ایران برک که روزی سومین شرکت پارچه بافی کشور بود نمونه هایی از این موارد است.

استاندار گیلان هم با اشاره به مشکلات برق صنایع استان گفت: درحال حاضر برق صنایع نوبت بندی شده است و مدیریت برق به استان سپرده شود.

اسدالله عباسی ادامه داد: ظرفیت بنادر استان گیلان ۱۵ میلیون تن است که درحال حاضر از ۲ میلیون تن این ظرفیت استفاده می شود و باید برای رونق اقتصادی استان این ظرفیت ها فعال شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا