آخرین خبرهااستان هاتیتر اولدسته‌بندی نشده

تعطیلی کلیه تفرجگاه های گردشگری گیلان در سیزده بدر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، از تعطیلی تفرجگاه‌های گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در تاریخ سیزده فرودین ۱۴۰۳ خبر داد

به گزارش تدبیرشرق، ولی جهانی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: به مناسبت فرارسیدن شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) کلیه  اماکن تاریخی ـ فرهنگی و همچنین تفرجگاه‌های گردشگری تحت پوشش این اداره کل در روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل خواهد بود.

گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

جهانی از افزایش ۱۰ درصدی بازدید از اماکن گردشگری این استان در نوروز خبر داد و اضافه کرد: از زمان شروع فعالیت ستاد خدمات سفر استان گیلان تاکنون افزایش ۱۰ درصدی در خصوص بازدید کنندگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی، تاریخی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

او با بیان اینکه تاکنون قلعه رودخان رتبه اول میزان بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است، گفت: ماسوله در رتبه دوم بازدید و موزه میراث روستایی در جایگاه سوم بیشترین بازدیدها قرار دارد.

جهانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص تنها اکو موزه کشور در رشت افزود: با توجه به اینکه شرایط موزه میراث روستایی شرایط خاصی است و ساعت و زمان حضور بازدید کنندگان به دلیل اینکه مساحت موزه ۲۶۳ هکتار است تا ساعت ۱۷ عصر بوده استقبال خوبی را از سوی مردم عزیز کشورمان در بازدید از این موزه داشتیم.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون قریب به ۷۰۰ هزار نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی استان به ویژه موزه‌ها بازدید کرده‌اند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا