آخرین خبرهااستان هااسلایدر

رئیس اتاق بازرگانی گیلان گفت: امیدواری صادرکنندگان با توسعه فعالیت‌های کشتیرانی دریای خزر

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان گفت: با ورود گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی خزر به حوزه توسعه صادرات امید خوبی در دل بازرگانان و صادرکنندگان منطقه دریای خزر ایجاد شده است.

به گزارش تدبیرشرق، قاسم رضاییان در نشست «اقتصاد دریامحور در دریای خزر» که با میزبانی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و در محل این شرکت برگزار شد با بیان اینکه صادرات یکی از عوامل تضمین تولید و عبور از تحریم‌ها است، تصریح کرد: با ورود گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی خزر به حوزه توسعه صادرات امید خوبی در دل بازرگانان و صادرکنندگان منطقه دریای خزر ایجاد شده است.

وی با اشاره به ابلاغیه توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در استان گیلان از تمام ظرفیت‌های دریایی برای تحقق این ابلاغیه باید استفاده کنیم.

رضاییان ادامه داد: حمل‌و‌نقل دریایی با توجه به ارزان بودن مزیت‌های بسیار بالایی دارد که امیدواریم در راستای ابلاغیه رهبری نسبت به توسعه آن موفق شویم تا شاهد توسعه صادرات و بهبود وضعیت اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا ۹۰ درصد از صادرات استان گیلان از طریق مرز زمینی آستارا انجام می‌شود، گفت: متأسفانه برخی مشکلات سیاسی و شیطنت‌های ناشی از آن سبب می‌شود برخی کشور‌های همسایه در روند این صادرات اختلال ایجاد کنند که می‌طلبد با استفاده از حمل‌و‌نقل دریایی این مشکل را مرتفع سازیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان یکی از علل کم بودن استقبال صاحبان کالا از حمل‌و‌نقل دریایی در دریای خزر را عدم شناخت کافی آنان از مزایای این نوع حمل دانست و ادامه داد: در بازدیدی که از بندر انزلی و امکانات کشتیرانی دریای خزر در این بندر به همراه مدیران ارشد این شرکت داشتم نسبت به توانمندی‌های ارزنده این شرکت شناخت بهتری پیدا کردم و آرامش بیشتری نسبت به امکان عبور از موانع صادرات با استفاده از این امکانات یافتم.

وی برخی کمبود‌ها و معضلات در بخش گمرک را از جمله موانع توسعه صادرات ارزیابی کرد و گفت: باید این موانع تا حدامکان رفع شوند چرا‌که اختلال در صادرات باعث دلسردی صادرکنندگان می‌شود که اثر منفی خود را بر تولید نشان می‌دهد آن هم در زمانی که ما برای تداوم مقاومت اقتصادی نیازمند افزایش تولید و صادرات هستیم.

رضاییان حمل‌و‌نقل دریایی را یکی از امکان‌های قابل توجه برای عبور از برخی از این معضلات خواند و تصریح کرد: با تداوم نشست‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بازرگانان و تولیدکنندگان می‌توان امیدوار بود که شناخت کافی نسبت به مزیت‌های حمل‌و‌نقل دریایی به دست آید و آنان به سوی امکاناتی که گروه کشتیرانی و شرکت کشتیرانی دریای خزر در بنادر شمال کشور ایجاد کرده‌اند بیش از پیش جلب شوند.

/مانا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا