آخرین خبرهاسیاسیملی

چرا پیشنهاد میلیاردی کاندیدای جوان رشت برای حضور در لیست شانا تکذیب نشد؟

به گزارش تدبیرشرق، در روزهای گذشته گمانه زنی های فراوانی در خصوص لیست اصولگرایان و اعتدالیون در انتخابات پیش روی مجلس وجود داشت. در هفته گذشته مطلبی در خصوص پیشنهاد میلیاردی کاندیدای جوان رشت برای حضور در لیست شانا منتشر شد. نکته جالب این بود که تا لحظه نگارش این مطلب، تکذیبیه ای در خصوص پیشنهاد این جوان مدعی انقلابی گری و نزدیک به جبهه پایداری منتشر نشده است!

فارغ از ترکیب احتمالی لیست شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت، سوال این است که به چه علت پس از یک هفته از زمان انتشار آن مطلب، تکذیبیه ای در خصوص شائبه به وجود آمده در رابطه با این پیشنهاد میلیاردی منتشر نشده است؟ آیا عدم تکذیب موضوع، احتمال صحت آن و تاثیر مستقیم پول بر بستن لیست های انتخاباتی را در اذهان عمومی تقویت نمی کند و آیا بهتر نبود اگر این مطلب خلاف واقع است صراحتا در خصوص آن اعلام موضع و کلیات آن رد می شد؟

با نزدیک شدن به انتخابات، معادلات سیاسی رشت پیچیده تر از گذشته شده و هنوز مشخص نیست در بین چهره های شاخص تایید صلاحیت شده چه کسانی در لیست نهایی جریان اصولگرا و چه کسانی در لیست غیراصولگرا قرار خواهند گرفت. یکی از مهم ترین علل آن هم تعدد چهره های شاخص اصولگرای حاضر در انتخابات و خالی بودن دست اصلاح طلبان در این دوره است.

همین امر باعث شده تا اگر قرار بر ارائه لیست غیراصولگرا باشد این لیست از جانب اعتدالیون و به سرلیستی نوبخت ارائه شود و ارائه لیست نیاز به گذر زمان بیشتر و بررسی وضع موجود در روزهای منتهی به انتخابات و حتی لیست اصولگرایان دارد. اما در جناح مقابل و در بین اصولگرایان، وضعیت متفاوت است. از کوچکی نژاد و آقازاده و احمدی سنگری، نمایندگان فعلی رشت، گرفته تا حسن کربلایی و کاظم دلخوش و برخی دیگر از چهره های تایید شده همگی سابقه اصولگرایی دارند و تنها سه نفر می توانند وارد لیست شانا شوند.

حتی اگر تصمیم اصولگرایان بر حضور چهره ای جدید و میدان دادن به جوانان در این جریان سیاسی باشد باز هم ضرورت دارد با پاسخ دادن به این ابهام، شفاف سازی لازم در خصوص نحوه ارائه لیست صورت گیرد. در صورت عدم تکذیب پیشنهاد میلیاردی بیراه نیست اگر عده ای تصور کنند این پیشنهاد صحت داشته و پول نقش تعیین کننده ای بر بستن این لیست داشته است.

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا