آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

آغوش بهروز شعیبی برای بازگشت معین باز شد/ هیاهو برای هیچ در راه‌رو غرفه‌های جشنواره!

از حواشی خانه جشنواره فیلم فجر در چهارمین روز این این رویداد می توان به بازدید مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان سینمایی، بزرگداشت هنرمند فقید پروانه معصومی و ... اشاره کرد.

به گزارش تدبیرشرق، چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با بزرگداشت هنرمند فقید «پروانه معصومی» قبل از اولین نشست خبری با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر برگزار و لوح تقدیر به برادرزاده وی تقدیم شد.

پروانه معصومی واقعا یک معجزه بود

در این بزرگداشت انسیه شاه حسینی گفت: من شوکه شدم که اسم پروانه آمد. من سال‌ها با او زندگی کردم وقتی خبر فوت خانم معصومی را شنیدم، باور نکردم. همیشه نگران بود و به من می‌گفت تو دیوانه ای اما عوامل فیلمت را به کشتن نده. پروانه معصومی واقعا یک معجزه بود.

بازگشت سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید ار خانه جشنواره در جمع خبرنگاران ضمن توضیحاتی درباره حواشی فیلم «بی‌بدن» اظهارداشت: آقای امینی توضیح لازم را دادند. ما جلسات متعددی داشتیم تا زمانی که هیات انتخاب آثار را دیدند و رسما اعلام کردند، فیلم «بی بدن» نظر هیات انتخاب را جلب نکرد. من با هیات انتخاب و آقای امینی هم جلسه داشتم. دلیل این تصمیم این بود که فیلم ناقص ارائه شده بود. ما باید از فیلمساز درخواست می‌کردیم تا فیلم را برای سال بعد نگه دارند. مانند یکی از فیلم‌های حوزه دفاع مقدس که برای سال بعد نگه داشته شد. اما دوستان «بی بدن» می خواستند که حتما فیلم در این دوره حضور داشته باشد.

محمد خزاعی همچنین از بازگشت سیمرغ مردمی خبرداد و گفت: سیمرغ مردمی سال آینده بار دیگر به جشنواره باز می‌گردد.

خزاعی در پاسخ به اینکه برخی فیلم‌های جشنواره خانواده‌محور نیستند، عنوان داشت: من فکر می‌کنم که اتفاقا فیلم‌های امسال نسبت بهسال گذشته محتوای سالم‌تری دارند. خانواده‌محور بودن یک بحث و محتوای سالم برای خانواده یک بحث دیگر است. شاید در برخی فیلم‌ها دیالوگ‌هایی می‌بینیم که باید اصلاح شوند اما درکل فیلم‌ها محتوای خوبی دارند و در پایان می‌توانیم جمع‌بندی نسبت به آثارداشته باشیم.

آغوش بهروز شعیبی برای بازگشت معین باز شد/ هیاهو برای هیچ در راه‌رو غرفه‌های جشنواره!

ستاد جشنواره در بازدید مسئولان از خانه جشنواره تمهیدی در نظر گیرد/ حواستان به شان وزیر ارشاد باشد

در سومین روز از جشنواره فیلم فجرنیز خانه جشنواره شاهد بازدید مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر از خانه جشنواره بودیم. هیاهو و بی‌نظمی در این بازدید پس از سال‌ها برگزاری این جشنواره اتفاق اعجاب آوری بود. رقابت برخی خبرنگاران یا غرفه داران برای مصاحبه گرفتن با دبیر جشنواره موجب تعجب دیگر اهالی رسانه شده بود. ستاد برگزاری این جشنواره نیز تلاشی برای درنظر گرفتن تمهیدی در این بازدیدها در نظر نمی‌گیرند. در بازدید رئیس سازمان سینمایی از خانه جشنواره نیز چنین اتفاقی بار دیگر رخ دادد.

حال باید منتظر ماند در صورت ادامه این روال مدیریت ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر در هنگام حضور مسئولان در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه جشنواره چه اتفاقی رخ خواهد داد. نیاز است دست اندرکاران جشنواره تمهیدی را برای حضور وزیر ارشاد در خانه جشنواره درنظر گیرند تا هم شان آقای وزیر و هم شان اهالی رسانه رعایت شود.

حضور به دور از هیاهو مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهوردر خانه جشنواره

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر مهمانان رسانه ایی ویژ‌ه‌ای نیز داشت. محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور و علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بدور از تشریفات و هیاهو در خانه جشنواره حاضر شدند و به تماشای فیلم های روز چهارم نشستند.

آغوش بهروز شعیبی برای بازگشت معین باز شد/ هیاهو برای هیچ در راه‌رو غرفه‌های جشنواره!

برای ساخت فیلمی درباره کربلای 5 فیلم ابتدا شعرهای سهراب سپهری را خواند

در نشست خبری فیلم «دست های ناپیدا» شاه حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از ۱۲ سراغ این سوژه رفته است، گفت: باید از مسئولان بپرسید که چرا کاری کردند که خانم شاه حسینی ۱۲ سال فیلم نساخته است. من در همه این مدت که کار نمی‌کردم چندین فیلمنامه نوشتم و اگر شرایطش باشد همین الان می‌توانیم برویم سر فیلمبرداری این فیلمنامه‌ها.

این کارگردان درباره عنوان فیلم و نگاه جاری در فیلم بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود. حضرت امام خمینی با تانک و توپ شروع نکردند و اولین چیزی که به مردم می‌گفتند این بود که ما می‌خواهیم کرامت انسانی را به شما برگردانیم.

وی ادامه داد: جنگ به ما تحمیل شد و آنچه که در انقلاب درباره آن شعار می‌دادیم، در جنگ متبلور شد. هر کسی که درباره جنگ و دفاع مقدس فیلم‌ می‌سازد اگر نگاه فرهنگی و شاعرانه نداشته باشد، باخته است.

شاه‌حسینی گفت: به نظر من اگر کسی می‌خواهد درباره عملیات کربلای ۵ فیلم بسازد اول باید شعرهای سهراب سپهری را بخواند.

آغوش بهروز شعیبی برای بازگشت معین باز شد/ هیاهو برای هیچ در راه‌رو غرفه‌های جشنواره!

مردم سیستان بلوچستان بار دیگر پای ثابت حضور در جشنواره فیلم فجر بودند

حسین ریگی کارگردان «میرو» نیز گفت: باز هم به سراغ سیستان بلوچستان و باز هم به سراغ جنوب شرقی ایران رفتم، اما هنوز سینمای ایران دِین خودش را به این منطقه ادا نکرده است. به اعتقاد من، هنوز جا دارد تا به سیستان و بلوچستان بپردازیم تا بتوانیم چهره مظلومیت این منطقه را نشان دهیم.

ایوب افشار بازیگر این فیلم نیز بیان داشت: ما نمی‌گویم در سیستان و بلوچستان  قاچاقچی نیست، اما همه‌ این خطه، این نیست. از قبل انقلاب تا کنون فیلم‌هایی که دراین منطقه ساخته می‌شدند، تصور غلطی به مردم نشان می‌دادند. «میرو» اولین فیلمی است که واقعیت بلوچ را به تصویر کشید.

آغوش بهروز شعیبی برای بازگشت معین باز شد/ هیاهو برای هیچ در راه‌رو غرفه‌های جشنواره!

ماجرای بازگشت معین به ایران به فیلم بهروز شعیبی نیز کشیده شد

 در فیلم «آغوش باز» بهروز شعیبی اشاره به نصرالله معین خواننده می شود. همین امر موجب شد در نشست خبری این فیلم سوالی از بهروز شعیبی مبنی بر اینکه به دلیل اظهار نظر وزیر ارشاد درباره بازگشت این خواننده خارج نشین به ایران مطرح شد. شعیبی نیز در پاسخ گفت: اصلا اینطور نیست.

وی ادامه داد: تعارف را کنار بگذاریم، همه ما موسیقی را دوست داریم. همه ما موسیقی گوش می‌دهیم حتی معین.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا