آخرین خبرهااستان هااسلایدر

بازدید میدانی شهردار رشت از روند مرمت عمارت بلدیه

به گزارش تدبیرشرق، رحیم شوقی شهردار امروز یکشنبه یکم بهمن ۱۴۰۲ در راستای نظارت مناسب بر فرآیند مرمت و بازسازی مرحله دوم ساختمان ساعت از روند مرمت عمارت بلدیه واقع در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب به صورت میدانی بازدید کرد.
فرآیند مرمت عمارت بلدیه رشت از پیشرفت فیزیکی متوازن برخوردار است
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در جریان بازدید مذکور اظهار کرد: ۲۸ شهریور ماه سال جاری مرحله دوم فرآیند مرمت عمارت بلدیه آغاز شده و به مدت ۱۸ ماه ادامه دارد.
خاطره محجوب ادامه داد: عملیات پاکسازی و امحای ادوات الحاقی، اجرای سربندی چوب های بام، برداشت اندودها و لایه های فرسوده دیوارهای داخلی و بدنه نما، جمع آوری و رنگ برداری درب و پنجره های چوبی، اجرای گچ و خاک جهت مرمت نماهای گچی، توسط پیمانکار پروژه در حال انجام است.
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با بیان اینکه اجرای پروژه مرمت و بازسازی عمارت بلدیه از پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی برخوردار است، تصریح کرد: روند عملیات مرمت و بازسازی عمارت بلدیه رشت نشان دهنده پیشرفت فیزیکی متوازن است.
محجوب، معارضان پیرامونی ذیل ساختمان را از چالش های اصلی روند مرمت و بازسازی عمارت بلدیه عنوان کرد و افزود: با توجه به مکاتبه های انجام شده، ابتدا بانک سپه ذیل ساختمان ساعت و داروخانه کارون همکاری لازم را جهت تخلیه و انتقال انجام دادند ضمن اینکه سرپرستی بانک ملت استان با انجام توافق ها و حسن همکاری صورت گرفته پس از ارزیابی قیمت سرقفلی و سیر مراحل قانونی، سرقفل واحد مذکور را به شهرداری رشت واگذار می کند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شهرداری برای اتمام پروژه مرمت و بازسازی عمارت بلدیه رشت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب پیمانکار پروژه واریز شده و در صورت تحقق بودجه مورد نظر، عملیات مرمت و بازسازی ساختمان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.
معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت به ثبت عمارت بلدیه رشت در فهرست آثار ملی اشاره کرد و گفت: نظارت عالیه بر نحوه اجرای عملیات مرمت و بازسازی به عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.
محجوب با بیان اینکه بنای ارزشمند تاریخی بلدیه رشت یکی از مهمترین رویدادهای مرمتی آثار ملی در سطح کشور محسوب می شود، یادآور شد: خاص بودن عمارت با هویت و حافظه تاریخی مردمان شهر رشت و استان پیوندی ناگسستنی دارد و براین اساس تلاش مجموعه شهرداری رشت و در ذیل آن، سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری به عنوان کارفرمای پروژه، معطوف بر این است که پروژه مذکور با کیفیت مناسب و در زمان تعیین شده به اتمام برسد تا در نهایت و پس از اتمام فاز نهایی (تهیه و نصب تاسیسات گرمایشی و سرمایشی) عمارت شهرداری رشت با کاربری موزه بلدیه و مردم شناسی به شهروندان و هموطنان گرامی به عنوان ذی نفعان و بهره برداران واقعی ارائه شود.
 
 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا