آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

کمک ۱.۵ میلیاردی به داماش تا ادعای زدوبند در یکی از سازمان‌های شهرداری رشت!

اعضای شورا در جلسه علنی امروز با لایحه کمک به تیم داماش رشت به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان موافقت کرده و برخی از اعضا مدعی شدند که در یکی از سازمان‌های شهرداری رشت زدوبند می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به برگزاری رزمایش اخیر شهرداری رشت به منظور مقابله با بحران برف اظهار کرد: از تلاش مجموعه شهرداری رشت که تجهیزات را به منظور مقابله با بحران برف آماده‌سازی کرده‌اند تشکر می‌کنم ولی تجهیزات موجود در صورت بارش برف‌های شدید نمی‌تواند مقابله چندانی داشته باشد و انتظار داریم این مشکلات برطرف شود تا خدای ناکرده در صورت بحران احتمالی مشکلی برای شهروندان رقم نخورد.

وی با اشاره به حضور مجمع نمایندگان گیلان در صحن شورای رشت تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدأ یکی از دغدغه‌های مهم رشت است و حدود چند ماه پیش  اعلام شده بود که با شرکتی قراردادی از این بابت منعقد شده و قرار بود خودروهایی در سطح شهر نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خشک اقدام کنند، اما متأسفانه این موضوع تاکنون به خوبی اجرایی نشده و حتی مطلع شدیم که با شرکت جدید نیز فسخ قرار داد شده و فقط یک شرکت در یکی از مناطق شهر مشغول فعالیت است و متاسفانه گویا مافیای زباله به عنوان طلای کثیف بسیار قَوی است و دغدغه های فراوانی در این حوزه وجود دارد.

 خانه تئاتر رادی به حال خود رها شده است

کارگرنیا با انتقاد از وضعیت سالن تئاتر رادی رشت بیان کرد: بارها اعضای شورا پیرامون وضعیت خانه تئاتر رادی تذکر دادند اما متأسفانه این ملک به حال خود رها شده در حالی که آن ملک قرار بود برای انجام برنامه‌های تئاتر در  اختیار یک گروه مشخص قرار بگیرد، اما متاسفانه در حال حاضر از آن برای موضوع دیگر استفاده می شود و نمی‌دانیم واقعاً چه دست‌های پشت پرده‌ای در کار است که نسبت به تذکرات مکرر شورا در این باره توجهی نمی‌شود.

وی با اذعان به اینکه در سالن تئاتر رادی در شرایطی به موضوعات  دیگر می پردازد که بسیاری از اهالی هنر تئاتر بارها به شورا برای در اختیار داشتن یک مکان به منطور انجام فعالیت‌هایشان مراجعه کرده‌اند، گفت: در این باره تا کنون اقدام مشخصی از سوی سازمان مربوطه انجام نشده و معتقدم باید هر چه سریعتر این مهم تعیین تکلیف شود و حداقل تا پیش از پایان سال آن مجموعه در اختیار گروهی که در آن حوزه فعال هستند قرار گیرد و با روند فعلی باید از مدیران سؤال شود که چنانچه این ملک متعلق به شخص آنان بود آیا این چنین بلاتکلیف رها می‌شد؟

پرداخت حقوق و مزایای بازیکنان تیم فوتبال داماش از محل اعتبار شورا و شهرداری رشت 

کارگرنیا با اشاره به لایحه کمک مالی به تیم داماش رشت بیان کرد: مبلغ این لایحه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است و انتظار داریم که این مبلغ حتما به پرداخت حقوق و مزایای معوقه بازیکنان اختصاص داده شود و امیدواریم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب برای این تیم باشیم.

وی با تاکید به اینکه پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به داماش حلال مشکلات متعدد این تیم نیست، افزود: شهرداری رشت می‌تواند به لحاظ لجستیکی نیز با تیم‌های داماش و سپیدرود مساعدت داشته باشد و امیدواریم با تمامی این اتفاقات مجدداً تیم های ورزشی رشت در جایگاه اصلی قرار بگیرند.

کارگرنیا با تأکید به اینکه سازمان های شهرداری رشت پیش از انعقاد قرارداد با شرکت‌های پیمانکار، ظرفیت‌هایشان را بررسی کنند، افزود: متأسفانه به دلیل وجود مافیای زباله و زباله گردها، زباله‌های رشت فاقد ارزش است و معتقدم با ساماندهی زباله گردها می‌توانیم در این حوزه موفق تر عمل کنیم و در حوزه جمع‌آوری هوشمند نیز شهرداری رشت تعطیل است و باید این روند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با مخاطب قرار دادن مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت که در جلسه شورا حضور پیدا کرده بود بیان کرد: طی تماسی که روز گذشته با شما پیرامون بررسی وضعیت تفکیک زباله از مبدا در رشت داشتم مطلع شدم که با شرکت‌هایی پیمانکاری که در حوزه تفکیک زباله از مبدا با شهرداری رشت همکاری داشتند فسخ قرارداد شده و فقط یک شرکت در شهرداری منطقه سه رشت مشغول به فعالیت است که با توجه به اینکه تفکیک زباله از مبدا یک مشکل بزرگ در رشت است دلایل این اقدام را توضیح دهید.

کارگرنیا با قدردانی از عملکرد کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون تشکیل کارگروه ساماندهی دستفروشان بیان کرد: در حال حاضر بعضی از مسیرهای مدنظر کارگروه پاکسازی  شده که رضایت مردم و کسبه را به دنبال داشته است و هدف مجموعه مدیریت شهری رشت حذف دستفروشان نیست و دستفروشان از این طریق امرار معاش می‌کنند و باید ساماندهی آنان به درستی مدیریت و تداوم داشته باشد.

اعضای شورا با لایحه کمک به تیم داماش رشت به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بر اساس شروطی مشخص موافقت کردند.

جمعیت رشت به سوی سالمندی حرکت می‌کند

نادر حسینی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: مباحثی را در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان مطرح کردیم و امیدوارم با توجه به نزدیک شدن به سفر ریاست جمهور و هیئت وزیران به گیلان مطالبه گری تداوم داشته باشد و با توجه به اینکه رشت مرکز استان است امیدواریم نتایج خوبی محقق شود.

حسینی به ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: پارکینگ اداره کل زندان‌ها در خیابان اعلم‌الهدی موضوعی است که بارها نمایندگان مردم رشت در شورای اسلامی مطرح کردند و امیدوارم این مهم در زمان حضور وزیر دادگستری بررسی و به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه مزاحمت‌های شغلی در برخی از خیابان‌های رشت برای شهروندان دغدغه ایجاد کرده است، افزود: باید شغل‌های پرخطر به نحوی ساماندهی شود و انتطار داریم شهرداری رشت برنامه‌هایش را در این باره ارائه کند.

حسینی به زمان تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت سریعتر به شورا ارسال شود تا در زمان مناسب نسبت به بررسی آن اقدام شود.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت فاضلاب و رودخانه‌های رشت تصریح کرد: چنانچه همین روند ادامه داشته باشد مشکلات فاضلاب رشت تا ۳۰ سال آینده نیز برطرف نمی شود و برای رفع این مشکل باید از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت نیز نیازمند نگاه ملی است، افزود: چند پروزه دیگر این چنینی نیز در شهر وجود دارد و امیدواریم در سفر ریاست جمهوری از این بابت نیز اعتبارات ملی جذب شود.

وی با ابراز تاسف از سالمندی رشت و استان گیلان بیان کرد: معتقدم باید از فضای شهری در راستای تبلیغ فرزند‌آوری استفاده کنیم و متاسفانه جمعیت رشت و گیلان به سوی سالمندی در حرکت است.

انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی شهرداری رشت

محسن سماکچی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به گونه‌ای عمل می‌کند که گویا از کنترل و نظارت شورا خارج شده، اظهار کرد: نسبت به عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت موشکافانه عمل شود و باید سؤال کرد چرا برخی از املاکی که تحت نظارت این سازمان قرار دارد به مجموعه‌هایی همچون آستان قدس که نه تنها نیازمند حمایت مالی نیستند بلکه از لحاظ مالی توانایی برطرف کردن بسیاری از مشکلات را دارند، واگذار شده است.

سماکچی با ابراز گلایه از برخی زد و بندها و بی‌توجهی به بیت‌المال افزود: برخی از افراد در شهرداری رشت تمایل دارند شورا را حذف کنند و شاید این تلاش‌ها در راستای پنهان ماندن  برخی از زدوبندهای پشت پرده است.

شکست شهرداری رشت در ۲۰۰ پرونده حقوقی با پرداخت حق الوکاله به وکلای مشخص!

سید حسین رضویان عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حمایت از تئاتر  رشت صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: امروز حمایت از یک سالن تئاتر که شاید هزینه اندکی نیز داشته باشد به خوبی انجام نمی‌شود.

رضویان به وضعیت خانه تئاتر  رادی اشاره کرد و گفت: مطلع شدم که از مجموع ۲۰۰ پرونده که دغدغه‌های حقوقی شهرداری رشت در آن مطرح بود ، شهرداری رشت در ۱۸۷ پرونده شکست خورده است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان حق الوکاله به چند وکیل مشخص داده شده است و انتظار داریم این موضوع بررسی شود.

لیست املاک شهرداری رشت در اختیار شورا قرار گیرد

رضا عاشری یکی دیگر از  اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انتظار داریم لیست املاک شهرداری رشت در اختیار شورا قرار  گیرد اظهار کرد: باید ببینیم این املاک چگونه و در اختیار کدام مجموعه‌ها قرار گرفته است.

تشکیل یک کارگروه تخصصی نسبت به جذب اعتبار از تباصر ملی در سفر ریاست جمهوری به رشت

سید شمس شفیعی یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گویا برخی از مدیران شهرداری رشت جایگاه شورا را نمی‌بینند، اظهار کرد: برخی ازلوایح  که هیچ استدلالی ندارند را به صورت دو فوریتی به صحن شورا ارسال می‌کنند و انتظار دارند شورا هم بدون چون و چرا آن را بپذیرد.

شفیعی با بیان اینکه ضرورت دو فوریتی بودن برخی از لوایح واقعاً مشخص نیست، افزود: برخی از مباحث باید حتماً در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود، اما متأسفانه با ارسال آن به صورت دو فوریتی گویا قصد توهین به شورا را دارند.

وی با بیان اینکه شورای ششم رشت با اقتدار نشان داد که نسبت به تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود نگاه حمایتی دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار اختصاص یافته به سپیدرود رشت پرداخت شد اما به دلیل مشکلات مدیریتی در داماش این کار انجام نگرفت و سپیدرود تمامی صورت وضعیت‌هایش را به شورا ارائه کرد ولی داماش نسبت به این مهم اقدامی نکرده و معتقدم در ابتدا ۵۰۰ میلیون تومان به داماش اختصاص پیدا کند و پس از آن که صورت وضعیت مالی را در اختیار شورا قرار دادند مابقی اعتبارات را اختصاص دهیم.

شفیعی با بیان اینکه مطلع شدیم که چهارشنبه هفته جاری رئیس جمهور به رشت سفر می‌کند، افزود: در جلسه با مجمع نمایندگان برای افزایش اعتبارات ملی مختص پروژه‌های عمرانی رشت تاکید داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه می‌توانیم از تبصره های مختلف استفاده کنیم، تصریح کرد: متأسفانه اعضای شورا را به این جلسه راه نمی‌دهند و معتقدم چنانچه در این دیدار بتوانیم مباحث را به اطلاع نمایندگان برسانیم می‌توانیم از تباصر مختلف برای کلانشهر رشت اعتبارات خوبی جذب کنیم و به نوبه خودم از ریاست شورای رشت برای برگزاری جلسه اعضای شورا با مجمع نمایندگان گیلان که اقدام بسیار خوبی در راستای بررسی مشکلات و جذب اعتبارات ملی بود تشکر می‌کنم و پیشنهاد می کنم شهردار رشت با تشکیل یک کارگروه تخصصی نسبت به جذب اعتبار از تباصر ملی در سفر ریاست جمهوری به رشت نهایت استفاده را ببرد.

حفظ سهمیه رشت در لیگ فوتبال

مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به وضعیت تیم فوتبال داماش رشت اظهار کرد: داماش رشت رها شده است و تقاضا دارم همکاران شورایی  در این باره حمایت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم سهمیه فوتبال رشت را در لیگ حفظ کنیم.

شورا و شهرداری رشت حامی فوتبال

هادی رمضانی یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با اشاره به اینکه شورا و‌ شهرداری رشت حامی ورزش هستند، اظهار کرد: موفقیت تیم های ورزشی مایه مباهات است و شورا معتقد است که با توجه به اینکه این اعتبارات از بیت‌المال پرداخت می‌شود باید حساب و کتاب این حوزه مشخص باشد و با توضیحات ارائه شده یقیناً همراهی می‌کنیم.

یکصد مدرسه در رشت تحت آموزش تفکیک زباله قرار گرفتند

علی مقصودی مدیر عامل پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیمانکار منطقه سه و پیمانکار شهرداری رشت در ادارات و سازمان ها در موضوع تفکیک زباله از مبدأ مشغول به کار است اظهار کرد: درباره پیمانکاران تفکیک زباله از مبدأ مناطق شهر رشت باید بگویم که چون موضوع گشت زنی مستمر جزو  قرار داد بود و قرار بود پنج خودروی گشت زنی در سطح هر منطقه با این هدف فعالیت کند، با توجه به اینکه به این بند از قرار داد عمل نشد و فقط دو خودرو در مناطق فعالیت می‌کردند این قرار داد فسخ شد و  حداکثر طی ۱۰ روز آینده پیمانکار جدید در این باره فعالیتش را آغاز می‌کند.

مقصودی با بیان اینکه فراخوان اجرای سیستم هوشمند زباله را برگزارکننده‌ایم، افزود: چون شرکت‌ها متناسب با فراخوان نبودند خود سازمان ورود کرد و در قالب استقرار کیوسک‌ها در محلات این موضوع را بررسی کردیم و همچنین آموزش مدارس با موضوع تفکیک زباله از مبدأ نیز در دست اجرا است و طی دو ماهه دوم سال نیز تاکنون یکصد مدرسه را تحت آموزش قرار داده‌ایم. ‌

وی به وضعیت زباله‌سوز رشت اشاره کرد وگفت: رئیس جمهور دستورات لازم را از این بابت داده است و همچنین در سال ۱۴۰۱ نامه از سوی ریاست شورا پیرامون تعیین تکلیف وضعیت شیرابه سراوان انجام شد که متاسفانه در دوران فعالیت شهردار وقت بی نتیجه باقی ماند و فراخوان ای پی سی شیرابه سراوان را نیز در دستور کار داریم و طی سه روز آینده مجدد این مهم آماده تست می‌شود.

حمایت های مجموعه مدیریت شهری رشت منجر به رقم خوردن  اتفاقات خوب در فوتبال رشت

علی نظر محمدی سرمربی تیم فوتبال داماش رشت نیز با اشاره به اینکه بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتبال همواره شاهد حمایت‌های اعضای شورا و شهردار رشت بوده ام اظهار کرد: چنانچه مساعدت‌های همه ساله مجموعه مدیریت شهری رشت از این تیم‌ها نبود یقینا اتفاقات خوب در حوزه فوتبال رشت محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در صعود تیم سپیدرود نیز شورای رشت نقش بسیار مهمی داشت، افزود: در تیم داماش نیز اخیراً مباحثی مطرح بود که متأسفانه با طرح آن در فضای خارج از فوتبال منجر به طولانی شدن زمان شکواییه و متعاقب آن ضرر و زیان فراوان به تیم داماش شده است و حدود هشت ماه است که بازیکنان این تیم هیچ پولی دریافت نکرده‌اند.

نظرمحمدی با تأکید به اینکه به دلیل خلف وعده باشگاه تعدادی از بازیکنان تقاضای فسخ قرار داد دارند، بیان کرد: به شدت از سوی هواداران تحت فشار هستیم و امیدواریم با حمایت مجموعه مدیریت شهری رشت، بخشی از مشکلات برطرف شود و در صورتی که شورا و شهرداری رشت با این لایحه موافقت کنند ما نیز متعهد می‌شویم کپی قرار داد بازیکنان و پرداختی‌های انجام شده به آنان را به منظور انجام دادن حسن نیت به شورا ارسال کنیم.

سرمربی تیم فوتبال داماش رشت با بیان اینکه مشکلات تیم داماش باید برطرف شود، گفت: حمایت‌های مجموعه مدیریت شهری رشت منجر به رقم خوردن اتفاقات خوب در فوتبال رشت شده است که از این بابت به عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتبال قدردانی می‌کنم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا