آخرین خبرهااستان هااسلایدر

بارش یک متری برف در آستارا

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد بیشترین ارتفاع برف در ارتفاعات غرب استان مربوط به شهرستان آستارا به میزان ۱۰۰ سانتیمتر و در محور اسالم به خلخال به بیش از ۵۰ سانتی‌متر بوده است.

به گزارش تدبیرشرق، پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان گیلان از روز گذشته شاهد ورود سامانه سرد و بارشی به استان گیلان بوده‌ایم.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی گیلان تا ساعات اولیه صبح امروز به‌طور میانگین ۳۱ میلی‌متر در پهنه استان گیلان باران باریده است.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت خبر داده که طی ۲۴ ساعت اخیر بیشترین مقدار بارندگی‌ها به ترتیب در آستارا، امام‌زاده اسحاق شفت و املش با بیش از ۷۸.۷۲ و ۵۳ میلی‌متر بوده است.

اما الگوهای هواشناسی و مشاهدات عینی خبرنگاران فارس در سراسر استان گیلان نشان می‌دهد در ارتفاعات، دامنه‌ها و برخی مناطق جلگه‌ای استان هم طی این مدت سفیدپوش شده‌اند.

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد بیشترین ارتفاع برف در ارتفاعات غرب استان مربوط به شهرستان آستارا به میزان ۱۰۰ سانتیمتر و در محور اسالم به خلخال به بیش از ۵۰ سانتی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفته که تمرکز بارشی سامانه فعال کنونی در مناطق غربی استان و دارای سه کانون، کانون اول در شهرستان آستارا، کانون دوم در منطقه املش و کانون سوم در منطقه شفت بوده است.

بنابر اظهارات دادرس، بارش منطبق بر مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای بوده است و مناطق جنوب و ارتفاعات جنوب شرق استان از بارش به‌خصوص برف این موج بهره‌ای نبرده‌اند که نکته قابل‌توجه ماهیت بارشی این سامانه است.

سامانه‌ای که رفته‌رفته از قدرت آن کاسته می‌شود، موجب بارش برف در تمامی مناطق کوهستانی استان گیلان به‌ویژه مناطق غربی شده که به‌صورت ویژه بارش برف این سامانه از غرب استان تا جنوب شهر رشت تا حوالی ظهر امروز ادامه داشت.

 بیشینه تمرکز عمق برف در این سامانه در مناطق جلگه‌ای از سطح شهر آستارا (۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر) به ثبت رسیده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا