آخرین خبرهااستان ها

علی رضا سحرخیز عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان: با رویه فعلی بعید است اصلاح طلبان لیستی ارائه دهند

با رویه فعلی بعید است اصلاح طلبان لیستی ارائه دهندعلی‌رضا سحرخیز اعلام کرد: اگر داوطلبان دارای پایگاه اجتماعی تایید نشوند نمی‌توان از مردم انتظار حضور گسترده در پای صندوقهای رای را داشت.

به گزارش تدبیرشرق، علی رضا سحرخیز عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفتگویی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سرنوشت و میزان پیشرفت هر جامعه و کشوری یقینا در گرو انتخابات‌ و تصمیم‌های مردم آن دیار است و طبیعتا شرایط متوازن و رقابتی برای هر دو انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که برنامه اصلاح‌طلبان استان گیلان در انتخابات چیست خاطرنشان کرد: بعید است با توجه به عدم شرکت گزینه های اصلی جریان اصلاح طلب و البته رویه شورای نگهبان در رسیدگی به صلاحیتهای نامزدهای غیر خودی اساسا امکان ارائه لیست انتخاباتی وجود داشته باشد، هرچند که تصمیم سازی و تصمیم گیری نهایی بر مبنای استراتژی احزاب و احتمالا کنش بعدی کلونی چند حزبی یا جبهه اصلاحات در آینده صورت خواهد پذیرفت.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: امیدواریم هیات نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان شفاف و مبتنی بر فضای خاص فعلی جامعه و در راستای مشارکت نه حداکثری که لااقل “نسبی “ گام بردارد.

علی رضا سحرخیز در ادامه افزود: اگر داوطلبان دارای پایگاه اجتماعی تایید نشوند نمی‌توان از مردم انتظار حضور گسترده در پای صندوقهای رای را داشت.

عضو ارشد حزب ندای ایرانیان با رد تحریم انتخابات افزود: ندادن لیست مقارن با تحریم انتخابات نیست و البته رای دادن به عنوان اقدام فردی شهروندان در جامعه و در زمره حقوق اختیاری ایشان محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در استان گیلان در پایان از شورای نگهبان و تمامی دستگاههای ذی‌مدخل در عرصه انتخابات تقاضای اعمال سعه صدر به منظور افزایش اعتماد عمومی و رشد مشارکت در انتخابات آتی را نمود.

/گیلانستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا