آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

شایعه‌ها در خصوص آخرالزمان را نادیده بگیرید!

شایعه‌ساکنان دره سلیکون ادعا می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند پایان جهان را رقم بزند؛ با این حال هر روز که می‌گذرد، شواهد تازه‌ای دیده می‌شود که نشان می‌دهد هوش مصنوعی آنقدرها هم پیشرفته نیست که بتواند به این جهان پایان دهد.

به گزارش تدبیرشرق، در میان ساکنان دره سیلیکون رایج شده است که ادعا کنند هوش مصنوعی می‌تواند به جهان آنگونه که ما می‌شناسیم پایان دهد. محصولات هوش مصنوعی موجود حتی در نیمی از زمان، عملکرد محدود خود را به درستی انجام نمی‌دهند. وقتی آنها کار می‌کنند، اغلب کاری انقلابی انجام نمی‌دهند. با این حال این هفته بیش از چند نمونه دلیل برای این که این ادعا درست نیست، ارائه شد و نشان داد که هوش مصنوعی به این زودی خطری برای بشریت ایجاد نخواهد کرد.

برای مثال یک چت‌بات در یک نمایندگی خودرو در کالیفرنیا این هفته پس از اینکه کاربران خسته وب متوجه شدند که مانند اکثر برنامه‌های هوش مصنوعی، می‌توانند آن را فریب دهند تا انواع چیزهای عجیب و غریب را بیان کنند، در فضای مجازی پخش شد. مهم‌تر از همه، این ربات به یک پسر پیشنهاد فروش یک Chevy Tahoe مدل ۲۰۲۴ را به یک دلار داد.

آخرالزمان زمین نزدیک است؟

OpenAI نیز، پس از درگیری در ماه نوامبر، هیئت مدیره جدیدی دارد، اما طبق مجموعه دستورالعمل‌هایی که این شرکت روز دوشنبه منتشر کرد، آنها می‌توانند سام آلتمن را در مورد هر تصمیمی که می‌گیرد، رد کنند. این بدان معناست که اگر OpenAI هوش عمومی مصنوعی (AGI) ایجاد کند، یک سیستم هوش مصنوعی هوشمندتر از انسان خواهد بود، با این حال هیئت مدیره در راه اندازی آن حرف آخر را خواهد زد.

در سال گذشته، کامپیوترها شروع به رفتار عجیب انسانی کردند. همانطور که یک کارشناس از OpenAI می‌گوید، می‌توانید هوش مصنوعی را به عنوان یک مغز دیجیتال در نظر بگیرید، مغزی که مستقیماً از مغز انسان الگوبرداری شده است. درست مانند یک کودک خردسال، هوش مصنوعی مشوق‌هایی دارد و از اطرافیانش می‌آموزد. با این حال اگر ChatGPT یک کودک خردسال بود و در یک شرکت ۹۰ میلیارد دلاری OpenAI، رشد می‌کرد و بیش از هر چیز یاد می گرفت که سود را به حداکثر برساند.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا