آخرین خبرهاسیاسیملی

عضویت ۱۰ حزب سیاسی در مجمع شورای ائتلاف نیروی‌های انقلاب

دبیر شورای ائتلاف استان گیلان با اشاره عضو بودن ۱۰ حزب سیاسی در مجمع شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی گفت: در ستادهای ارزش‌یابی سه تا‌ پنج نفر معرفی شده تا مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته و در نهایت بر اساس فاکتور سلامت و مقبولیت، کاندیداها انتخاب می‌شوند.

به گزارش تدبیرشرق، رضا سلمانی دبیر شورای ائتلاف استان  گیلان عصر امروز در نشست خبری این شورا و در محل دفتر شورای ائتلاف گیلان، با اشاره عضویت ۱۰ حزب سیاسی در مجمع شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در هر شهرستان پنج نفر به عنوان اعضای هیئت مؤسس، شورا را تشکیل می‌دهند که این شورا ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه هدف و تلاش این شورا ایجاد همسویی بین نیرو‌های انقلابی در گیلان است، گفت: جریان‌های سیاسی مثل احزاب و جریان‌های غیرسازمان یافته که حزبی نیستند اما متشکل از افراد تأثیرگذار هستند که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کنند را برای  هم‌افزایی در زمینه مسائل انقلاب اسلامی را کنار هم جمع می‌کنیم.

دبیر شورای ائتلاف استان گیلان با اشاره به شکل‌گیری این شورا در ۱۵ شهرستان گیلان بیان کرد:  ترکیبی از افراد حقیقی و حقوقی از ۱۹ مهرماه امسال، فعالیت‌های خود را در دوره جدید شورای ائتلاف شروع کردند.

سلمانی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورای ائتلاف نگه داشتن بدنه این شورا در کنار هم برای هم افزایی نیروهای انقلابی است، افزود: تاکنون شورای ائتلاف بیشتر در حوزه انتخابات و مطالبه‌گری ورود کرده و تاثیرات خوبی هم داشته است.

وی نحوه عملکرد شورای ائتلاف را به عنوان یک اصل با رعایت شیوه نامه منطقی و عقلانی دانست و گفت: این شیوه نامه باید دارای شفافیت کامل باشد تا ناظرین بتوانند بر نحوه تصمیم‌گیری، نظارت داشته باشند.

دبیر شورای ائتلاف استان گیلان با اشاره بر اجرای  ۳۴ دستور عمل در مورد کاندیدها، افزود: در ستادهای ارزش‌یابی سه تا‌ پنج نفر معرفی شده تا مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته و در نهایت بر اساس فاکتور سلامت و مقبولیت، کاندیداها انتخاب می‌شوند.

سلمانی با تاکید بر لزوم توجه به مکانیزم بودن به جای شخص محور بودن در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد:  برای کار تشکیلاتی ثمربخش، در درجه اول باید کادرسازی و تربیت نیرو را انجام دهیم تا یک تشکل سیاسی با نیروهای آموزش دیده و توانمند، داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت انتخابات، سلامت انتخابات ، مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح و درست، از اولویت‌هایی است که باید با به آن توجه ویژه داشت.

دبیر شورای ائتلاف استان با اشاره بر اینکه در این دوره از انتخابات، استراتژی حمایت مؤثر را در دستور کار خود قرار دادیم، تصریح کرد: که همه گزینه ها بعد از ثبت‌نام و مصاحبه، مورد ارزش یابی قرار می‌گیرند و گزینه شایسته‌تر، انتخاب می شود و سیستم از او حمایت می‌کند.

سلمانی به مشارکت و امید آفرینی برای مردم تأکید کرد و افزود: بخاطر مسئله انقلاب وحدت را در دل همه به وجود بیاوریم و با از خودگذشتگی برای پیش برد اهداف و آرمان‌های انقلاب، تلاش کنیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا