آخرین خبرهااستان ها

رئیس شورای شهر رشت خبر داد: استفاده از سیستم زباله سوز و پسماند مسکو در رشت

سفیر ایران در روسیه قول مساعد دادند که بتوانیم از اقدامات خوب و تجهیزات سیستم زباله سوز و پسماند مسکو استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه سفیر ایران در روسیه قول مساعد دادند که بتوانیم از اقدامات خوب و تجهیزات سیستم زباله سوز و پسماند مسکو استفاده کنیم، گفت: شهرهای آستراخان و حاج قلعه سیستم پسماند مشابه‌ای همچون رشت دارند و زباله‌های خود را به صورت فشرده‌سازی دفن می‌کنند.

به گزارش تدبیرشرق، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یکصدودوازدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک پیشاپیش شب یلدا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر رشت به منظور رفاه پرسنل در شب یلدا مصوباتی داشته و مقرر بود این بسته‌های حمایتی شامل حال نیروهای شرکتی هم شود و انتظار داریم شهردار رشت با شرکت‌های طرف قرارداد در باره ارائه بسته‌های حمایتی در شب یلدا برای نیروهای شرکتی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مبحث پسماند در سفر به روسیه و در دیدار با سفیر ایران بررسی شد، گفت: سفیر ایران در روسیه قول مساعد دادند که بتوانیم از اقدامات خوب و تجهیزات سیستم زباله سوز و پسماند مسکو استفاده کنیم و سایر شهرها از جمله آستراخان و حاج قلعه سیستم پسماند مشابه‌ای همچون رشت دارند و زباله‌های خود را به صورت فشرده‌سازی دفن می‌کنند.

رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از پیگیری استاندار گیلان به منظور اعزام هیئتی اقتصادی تجاری به کشور روسیه تصریح کرد: این سفر فرصتی بسیار مغتنم بود و توانستیم ظرفیت‌های رشت را به همتایان در سه شهر از کشور روسیه اعلام کنیم و با توجه به اینکه کشور روسیه نیز تحت تحریم قرار گرفته و حتی بخشی از دارایی‌های سرمایه گذاران روسی بلوکه شده است، بنابراین ایران می‌تواند کشوری مناسب به منظور تقویت و توسعه تبادلات اقتصادی و تجاری برای روسیه باشد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه در این سفر طی دیدارهایی، بسته‌های سرمایه‌گذاری در رشت را معرفی کردیم، افزود: برخی از این پیشنهادات به تجار روسی ارائه شد و بخشی دیگر نیز به سرکنسول استراخان و سفارت ایران در مسکو ارائه شد تا بتوانیم این مباحث را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه انجام چنین سفرهایی به منظور برقراری تعاملات بیشتر و استفاده از تجارب دیگر کشورها بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهر رشت با آستراخان روسیه حدود ده سال است که خواهر خواندگی دارد اما از این فرصت تاکنون استفاده‌ای نشده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا