آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

واکنش شورای شهر رشت درخصوص مالکیت تالاب عینک رشت

تالاب عینکاعضای شورای اسلامی شهر رشت از اتفاقات رقم خورده پیرامون تالاب عینک رشت و صدور سند این تالاب به نام منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به شدت انتقاد کردند.

به گزارش تدبیرشرق، هادی رمضانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت که پیش از ظهر امروز در غیاب رئیس شورا، مدیریت یکصدویازدهمین جلسه علنی شورا را در ساختمان جلسات شورای رشت بر عهده داشت با اشاره به گلایه‌های مطرح شده پیرامون وضعیت سیما و منظر رشت اظهار کرد: زمانی که شهردار رشت فعالیتش را آغاز کرد به شهردار رشت گفتم که یقینا توجه به سیما و منظر شهری موجب رضایتمندی شهروندان و نشاط و طراوات در سطح شهر می‌شود.

وی با تاکید به اینکه نباید زیباسازی شهری را به روزهای پایانی سال موکول کنیم، افزود: با توجه به اینکه حدود چند ماه به پایان سال زمان باقی مانده است انتظار داریم با رنگ آمیزی، نورپردازی و اقدامات این چنینی سیما و منظر شهری را زیبایی ببخشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با مخاطب قرار دادن روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت تصریح کرد: از کمیسیون‌های مربوطه تقاضا دارم نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و چنین اقداماتی فقط به ایام خاصی از جمله ایام نوروز موکول نشود و در آن ایام از سال به واسطه حجم کاری، ممکن است مباحث مغفول بماند.

انباشت هدفمند زباله‌های روستاهای اطراف در حاشیه رشت

حسن کریمی کرنق عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سراوان در گذشته چالش‌های فراوانی وجود داشت، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده وضعیت سراوان تا حدودی از حالت بحرانی خارج شده اما متاسفانه شاهد انباشت زباله‌های مربوط به برخی از روستاهای اطراف رشت در حاشیه این شهر هستیم و گویا برخی به صورت هدفمند این اقدام را انجام می‌دهند تا شهرداران مناطق رشت برای جمع آوری زباله‌ها وارد عمل شوند.

وی به سفر کاری به پیشنهاد سازمان همیاری شهرداری‌ها به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در طی این سفر از بخش‌های مربوط به تفکیک زباله از مبدا و غیره بازدید انجام شد و در مشهد با جمع آوری زباله‌های بازیافتی درآمدزایی خوبی انجام می‌شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به فعالیت کارخانه بازیافت الکترونیکی در شهر مشهد مقدس بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم چنین کارخانه‌ای در شهر رشت نیز احداث شود تا حجم وسیعی از ورودی زباله‌های این چنینی به سراوان کاهش پیدا کند.

لایحه کمک مالی به خانه مطبوعات استان گیلان بررسی شد

سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به این لایحه اظهار کرد: خانه مطبوعات حدود دویست رسانه را مدیریت می‌کند و انتظار می‌رود اخبار مربوط به مجموعه مدیریت شهری رشت از این طریق به خوبی منعکس شود.

وی به برگزاری چند دیدار با مجموعه صدا و سیمای گیلان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که صدا و سیما اخبار مربوط به فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری رشت را پوشش دهد اما گویا صدا و سیما منتظر است که در ابتدا قرارداد همکاری منعقد شود و سپس اخبار را پوشش دهد.

عضو شورای شهر رشت با انتقاد از اتفاق رقم خورده پیرامون تالاب عینک رشت تصریح کرد: به این اقدام به شدت منتقد هستم و قرار بود این تالاب به شهرداری رشت واگذار شود و حتی در این باره تفاهم نامه‌ای نیز منعقد شد و انتظار داریم که این مهم حتما مورد بازبینی قرار بگیرد.

شهرداری رشت برای تالاب عینک میلیاردها تومان هزینه کرده است

محسن سماکچی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همراهی با رسانه‌ها را وظایف خودمان می‌دانیم، اظهار کرد: تقاضا دارم این اعتبار اگر قرار است مصوب شود برای رسانه‌ها و خبرنگاران رشت هزینه شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای رشت منتخب مردم رشت هستند، افزود: خبرنگاران رشتی باید از این حمایتی که توسط شورای رشت مصوب می‌شود بهره‌مند شوند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات شورای رشت مربوط با مصوبات کمک‌های مالی شده است، گفت: لوایح این چنینی را به شورا می‌فرستند اما بعد اقدامات دیگر را به شورا اطلاع نمی‌دهند.

سماکچی با انتقاد از اتفاقات رقم خورده پیرامون تالاب عینک رشت بیان کرد: شهرداری رشت چندین میلیارد برای تالاب هزینه کرده و حالا مدعی شده‌اند که سند تالاب عینک رشت به نام منابع طبیعی خورده است.

وی با اشاره به اینکه چرا تمامی اتفاقات تلخ برای رشت رقم می‌خورد، افزود: چرا هیچ بودجه ملی برای رشت نمی‌آید، چرا خاموشی‌ها شامل حال مردم رشت است، مگر شهر رشت خارج از محدوده ایران است و در نهایت هم می‌گویند شورای رشت تاثیرگذارنیست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مردم رشت برای پرداخت عوارضی‌ها و خلاف‌های ساختمانی با مشکلات فراوانی مواجه هستند، تصریح کرد: اعضای شورای رشت برای جذب سرمایه گذار تمام هم و غم خود را گذاشته‌اند، چرا هر کاری که قرار است در رشت رقم بخورد نصفه و نیمه رها می‌شود و چرا سند تالاب عینک رشت که تا کنون میلیاردها تومان از بیت المال برای آن هزینه شده یک شبه به دستگاه دیگری واگذار می‌شود و گویا دست‌هایی پشت پرده است که به دنبال رقم نخوردن اتفاقات خوبی در رشت نیست.

سماکچی با اشاره به اینکه تالاب عینک رشت بزرگترین تالاب آبی درون شهری در کشور است، بیان کرد: از تمامی دستگاه‌ها تقاضا داریم که برای رفع مشکلات شهر چاره اندیشی کنند و یقینا هجوم مهاجرین به رشت نهایت طی ۱۰ سال آینده شهر را با گره‌ها و مشکلات متعدد مواجه می‌کند و از حالا باید برای این وضعیت چاره اندیشی شود.

با تصویب اعضای شورا با لایحه کمک مالی به خانه مطبوعات رشت موافقت شد و مقرر شد که این مبلغ که اهدایی شورای رشت است برای حمایت از خبرنگاران رشت هزینه شود.

اعضای شورا، شبانه از اتفاقات پیرامون تالاب عینک مطلع شدند

سید حسین رضویان یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برابر قانون توزیع عادلانه و قانونی آب بر عهده وزارت نیرو است، اظهار کرد: اینکه به طور ناگهانی یک چنین اتفاقاتی رقم بخورد یقینا بسیاری از قواعد را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت سال‌ها بر روی میزان مدت همکاری درباره تالاب عینک رشت با آب منطقه‌ای پیگیر بود، افزود: باید ببینیم که چرا تالاب عینک به نتیجه نمی‌رسد.

عضو شورای شهر رشت با تاکید به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری کسانی که زمین متعلق به آن‌ها است موفق هستند، گفت: حاشیه تالاب عینک رشت پُر از معارضین است و ساماندهی آن نیازمند اعتبارات مالی فراوانی است و در حال حاضر شهرداری رشت لایروبی تالاب عینک را آغاز کرده است و هنوز مشغول جمع آوری لجن هستند.

رضویان با اشاره به اینکه چندین شورا برای ساماندهی تالاب عینک رشت تلاش کردند، تصریح کرد: اگر قرار است چنین تصمیمی گرفته شود و شبانه اعضای شورا از آن مطلع شوند باید از ریاست شورا و شهردار رشت برای حضور در آن جلسه دعوت به عمل می‌آمد و تقاضا داریم حالا که این مباحث نادیده گرفته شده در این باره حتما پاسخگو باشند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا