آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

ترکی الفیصل: حل مساله فلسطین شرط ریاض برای برقراری هر ارتباطی با اسرائیل است

فلسطینشاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات پادشاهی عربستان سعودی در سخنرانی در اجلاس «خاورمیانه و آفریقا» در انستیتوی میلکن در شهر ابوظبی گفت: «مساله فلسطین در اولویت بوده و باید به آن رسیدگی شود. این مساله برای هر سطح ارتباط عربستان (با اسرائیل) که مطبوعات آن را قریب‌الوقوع می‌دانستند، اولویت دارد.»

رئیس سابق سازمان جاسوسی عربستان سعودی گفت، ریاض حل وفصل مساله فلسطین را به شرطی برای هر گونه ارتباط خود با رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات پادشاهی عربستان سعودی در سخنرانی در اجلاس «خاورمیانه و آفریقا» در انستیتوی میلکن در شهر ابوظبی گفت: «مساله فلسطین در اولویت بوده و باید به آن رسیدگی شود. این مساله برای هر سطح ارتباط عربستان (با اسرائیل) که مطبوعات آن را قریب‌الوقوع می‌دانستند، اولویت دارد.»

به نوشته پایگاه نشریه بلومبرگ، این موضع نشان می‌دهد که چطور جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی محاسبات دیپلماتیک عربستان سعودی را تغییر داده است. قبل از شروع این جنگ در حدود دو ماه پیش، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفته بود، پادشاهی عربستان «هر روز» به برقراری توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شود. این در حالی است که او مساله فلسطین را «بسیار مهم» توصیف کرد.

اما از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی توسط حماس، مذاکرات عربستان و این رژیم به حال تعلیق در آمده است.

این تحول به تغییر نظر چند کشور عربی که در سال ۲۰۲۰ با واسطه‌گری آمریکا توافقاتی با رژیم صهیونیستی امضا کردند و از مسیر خارج شدن این توافقات، منجر شده است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا