آخرین خبرهااستان ها

تشکیل پرونده قضایی برای شهرداری خمام

به گفته مسؤول اداره حفاظت از محیط زیست خمام، تاکنون 2 اخطاریه زیست محیطی برای شهرداری خمام به جهت عدم رعایت موازین زیست محیطی و مدیریت صحیح پسماند صادر شده و پرونده قضایی علیه شهرداری نیز به همین منظور در دستگاه قضایی باز است.

به گزارش تدبیرشرق، افزایش روزانه ۱۰ تن زباله در سایت خواچکین خمام، منطقه را به تلی از زباله تبدیل کرده و اهالی خواچکین به‌ویژه مردمان حاشیه سایت موقت دپو زباله بسیار از بوی متعفن و چهره زهرآگین زباله کلافه شده‌اند.

ایستگاه موقت انتقال زباله شهرداری در روستای خواچکین واقع‌شده که مساحت کلی آن بالغ‌بر ۶ هزار مترمربع است و میزان حجم ورودی زباله روزانه بنابر اظهارات شهردار خمام در آخرین جلسه کارگروه مدیریت پسماند به این‌ مکان حدود ۳۰ تن است، که ۱۰ تن از این‌ مقدار را به شرکت کود آلی در رشت تحویل داده و مابقی در مکان موصوف دپو می‌‌کند.

مردم و اهالی روستای خواچکین نیز در گفت‌وگوهایی با خبرنگار فارس  از وضعیت اسفناک سایت دفن زباله منطقه از سوءمدیریت در شهرداری و مسؤولان خمام که مستقیم و غیرمستقیم سلامت آن‌ها را تهدید کرده انتقاد کردند.

تشکیل پرونده قضایی برای شهرداری خمام 

محمدرضا روشنی مسؤول حفاظت محیط‌ زیست خمام نیز امروز گفت که به‌دلیل عدم تمکین شهرداری خمام در اجرای مفاد اخطاریه‌های زیست‌محیطی، اداره حفاظت محیط‌زیست در ۱۷ دی‌ماه سال گذشته نسبت به تشکیل پرونده قضایی علیه این‌شهرداری اقدام و هم‌اکنون پرونده متشکله در مرجع قضایی مفتوح است.

روشنی به توصیه‌های لازم زیست‌محیطی صادر شده در جهت رفع موانع و مشکلات زیست‌محیطی جایگاه دپو زباله خواچکین اشاره کرد و گفت که کاهش میزان حجم ورودی پسماند و تفکیک از مبدأ، دیوارچینی، متناسب‌سازی محوطه محل تجمیع، نصب دوربین مداربسته و تعبیه اتاقک نگهبانی بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با نظارت حفاظت محیط‌زیست خمام در حال پیگیری است.

وی از بازدید دوباره سرپرست فرمانداری خمام از محل دفن زباله خواچکین خبر داد و بیان کرد که چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی ایستگاه موقت انتقال زباله با نظارت حفاظت محیط زیست شهرستان خمام تا حصول نتیجه لازم پیگیری و توصیه‌های لازم در حال انجام است.

عدم پاسخگویی شفاف شهردار خمام

حالا چرا شهرداری خمام علیرغم شروع برخی اقدامات نسبت به مدیریت پسماند این شهر به‌صورت کامل اقدام نکرده و یا تمامی زباله‌های دپو شده را به محل ایمن و کود آلی منتقل نمی‌کند، موضوعی است که چندین بار از مسئولین شهرداری به‌ویژه شهردار خمام پرسیده شد اما هنوز پاسخ روشنی از سمت مسؤولان داده نشده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا