آخرین خبرهااسلایدرملی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: اعتقادی به تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا نداریم

وی گفت: دستگاه‌های دیگر باید تکالیف‌شان را در زمینه آلودگی انجام دهند.

 

به گزارش تدبیرشرق، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آلودگی هوا گفت: گروه‌های گشت ما شبانه صنایع را پایش و مراکز متخلف را پلمب می‌کنند و به طور کلی وظایف‌مان را انجام می‌دهیم. یک بحث اساسی در این مورد کامیون‌های گازوئیل‌سوز هستند که ترددشان در اطراف تهران بسیار زیاد است.

وی ضمن اشاره به اینکه این بحث در ستاد اضطرار آلودگی هوای تهران مطرح شده و باید تعیین تکلیف شود، ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد پیامی برای مردم داشته باشد باید پیام اجرایی باشد، قرار بود که هزار دستگاه اتوبوس وارد شهر تهران شود که شهرداری تهران هم این مسئله را پذیرفته اخیرا قرارداد‌هایی در این زمینه با چین امضا شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بهینه‌سازی و کیفی‌سازی سوخت نیز اقدام دیگری در این خصوص است که توسط وزارت نفت در پالایشگاه‌ها در حال انجام است افزود: از جمله برنامه‌های کوتاه مدت برقی کردن خودرو‌ها و گسترس ایستگاه‌های شارژ برقی در کلانشهر‌ها است.

وی ادامه داد: اعتقادی به تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا نداریم و دستگاه‌های دیگر باید تکالیف‌شان را در زمینه آلودگی انجام دهند.

سلاجقه درباره نشست با هیئت اقتصادی طالبان نیز توضیح داد: هنگامی که هیات اقتصادی طالبان به ایران آمد نشستی داشتیم و در آنجا طالبان برای اولین بار پذیرفت که باید حق‌آبه ایران رها شود، آن‌ها بحث کمبود آب را مطرح کردند، اما حدود ۱۸۰ روز است که مردم شریف زابل از جهت گرد و غبار با مشکل مواجه هستند و ما به همین دلیل بحث مرطوب‌سازی و رها کردن مقداری آب در آن منطقه را مطرح کردیم تا فعلا دریاچه مرطوب شود و منشا گرد و غبار نباشد.

وی افزود: مسئله دیگری که در این نشست مطرح شد تثبیت کانون‌های گردو غبار در کشور افغانستان بود که قول دادند حتما هیات افغانستانی به ویژه مسئولان محیط زیست در اولین فرصت به کشور ما بیایند تا در قالب نشست جامع این مسائل را بررسی کنیم و بتوانیم منشا گرد و غبار را در افغانستان به ویژه در مناطقی که ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند رفع کنیم.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا