آخرین خبرهااستان هااسلایدر

لزوم بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه گیلان

استاندار گیلان: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکل‌های مردمی که بصورت خودجوش برای حل مشکلات تلاش می‌کنند بیشتر همکاری کنند.

به گزارش تدبیرشرق، دکتر اسدالله عباسی در نشست ۲ ساعته با مسئولان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکل‌های مردمی که بصورت خودجوش برای حل مشکلات تلاش می‌کنند بیشتر همکاری کنند.

وی کار تشکل‌های مردم نهاد را بشردوستانه، انساندوستانه و خیرخواهانه دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکل‌های مردمی که خیرخواهانه با اندیشه‌ها و طرح‌های ناب برای رسیدن به اهدافی که همه ما دغدغه آن را داریم، همکاری کنند.

استاندار گیلان، استفاده از تشکل‌های مردم نهاد را کم هزینه‌ترین و بهترین راه برای سرعت بخشی در رسیدن به اهداف عنوان کرد و گفت: فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در روستا‌ها باید افزایش یابد ریشه تنومند رشد و توسعه گیلان از روستاهاست از این‌رو باید به مناطق روستایی توجه شود.

دکتر اسدالله عباسی به فعالیت تشکل‌های حمایت از کودکان دارای بیماری صعب العلاج اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در ارتباط با تامین داروی این کودکان اقدام لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم نهاد در دوران کرونا اظهار کرد: سمن‌ها در دوران کرونا به کادر درمان و نیز سایر حوزه‌ها کمک‌های قابل توجهی کردند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور نیز در این نشست گفت: طرح‌هایی که در کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی با نتایج ملموس قابل رصد و پیمایش باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

محسن ولیئی با اشاره به برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای افزایش مشارکت اجتماعی افزود: توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد از جمله برنامه‌های این سازمان است که به این منظور بودجه‌ای در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد باید نقش خود را در ایجاد منابع پایدار حفظ کنند، گفت: با ایجاد رشته‌هایی در حوزه مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیریه می‌توان نقش اثرگذار سازمان‌های مردم نهاد را تقویت کرد.

محسن ولیئی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات تشکل‌ها در تاریخ ۲۹ آبان ماه جاری اضافه کرد: ثبت نام از داوطلبان از ۲۹ شهریور تا ۱۷ مهرماه گذشته انجام شد.

در ادامه این نشست تعدادی از مسئولان و فعالان سازمان‌های مردم نهاد گیلان به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

۴۴۸ تشکل مردم نهاد در گیلان در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، سلامت، گردشگری و توسعه زیربنایی فعالیت می‌کنند.

/صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا