آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

روایت شهردار بندرکیاشهر از شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی پاییز ۱۴۰۲ بازپیرایی پل چوبی، بهسازی پارک شهروند و بتن‌ریزی معابر در بندرکیاشهر

کیاشهر«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر از شروع فاز تکمیلی پازپیرایی پل چوبی، اتمام بهسازی پارک شهروند و بتن‌ریزی ۱۷ هزار متر مربع از معابر شهری خبر داد.

 «مرتضی عاطفی» شهردار، با بیان اینکه پل چوبی یکی از عناصر هویتی و از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر بندری است شرح داد: این پل بر روی تالاب لاگون، قریب به ۲۵ سال قبل احداث شده و نیازمند بازپیرایی اساسی بود که فاز اول آن در اسفند سال ۱۴۰۱، عملیاتی شد و فاز تکمیلی نیز هم‌اکنون در دست اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه در ترمیم پل چوبی به اهمیت اکوتوریسم در گردشگری پایدار بندر کیاشهر توجه شده، بیان کرد: شهرداری با بهره‌گیری از سازه‌های همخوان با طبیعت برای جلوگیری از بهم‌خوردن سیمای زیست‌بوم منطقه، فاز نهایی بازسازی پل چوبی را آغاز کرد.

شهردار بندر کیاشهر با توضیح اینکه در این مرحله مرمت ۲۰۰ متر انجام خواهد شد گفت: بازپیرایی، شامل ایمن‌سازی، ترمیم کف، نصب نرده، تامین روشنایی مناسب و زیباسازی محیطی خواهد بود.

لازم به‌توضیح است این پروژه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، در حال انجام است.

عاطفی در ادامه با تشریح اینکه در طرح هر محله یک پارک محله‌ای به «کیاشهروندان» قول احداث یا نوسازی اماکن تفریحی را داده‌ایم، اظهار کرد: پارک شهروند از تفرج‌گاه‌های نیازمند بهسازی بود تا هم شهروندان کیاشهری و هم گردشگران بتوانند از امکانات رفاهی مناسب بهره ببرند که به فضل خداوند متعال این پروژه نیز به پایان رسید و آماده بهره‌برداری است.

گفتنی است: جانمایی آلاچیق، نصب کف‌پوش، تامین روشنایی، تهیه وسایل بازی و ورزشی کودک و بزرگسال، ساخت نیمکت‌ و گل‌آرایی فضای سبز، از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این پارک به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، است.

شهردار بندرکیاشهر، همچنین از بتن‌ریزی ۱۷ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی بندر کیاشهر خبر داد و تصریح کرد: پروژه پوشش کف با بتن از مجموعه فعالیت‌های عمرانی جایگزین آسفالت‌ریزی بوده که در راستای کف‌سازی مقرون‌به‌صرفه کوچه‌ها و خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفت و از مزیت‌های این عملیات، اجرا در تمام فصول سال، بدون محدودیت بخاطر دمای هوا است و از سرعت پوشش‌دهی همراه با کیفیت و دوام طولانی‌مدت برخوردار است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا