آخرین خبرهاسیاسیملی

رئیسی: امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری امیدوار به آینده است

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه به طرف قله در حال حرکتیم و خستگی و ناامیدی هرگز معنای ندارند، افزود: امروز ملت ایران بیش از همیشه امیدوار به آینده است و جوانان علی رغم خواست دشمنان آینده را روشن می بینند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه صحنه های امروز در غزه صحنه های دردآور برای همه مسلمانان و مردم آزادی خواه جهان است، گفت: حرکت و خون فلسطینیان در دنیا بیداری ایجاد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع مردم کردستان و در میدان آزادی سنندج اظهار کرد: خرسندم امروز در جمع مردم صمیمی و با صفا و باوفا و مقاوم و مردمان سخت کوش کردستان و سنندج هستم.

وی با بیان اینکه ما امروز شرایطی را می گذرانیم که هم برای شما مردم و برای همه مسلمانان رنج اور است، افزود: شرایطی که دشمنان اسلام برای مردم غزه پیش آورده اند. مردمی که از وطن خود و خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند و در این مسیر مقاومت و ایستادگی را برگزیدند.

رییس جمهور اضافه کرد: امروز ما شاهد دو صحنه هستیم آنچه که در غزه می‌گذرد صحنه‌ای بسیار زشت، سیاه، کریه، استکباری و تعدی و تجاوز است. صحنه‌های بمباران و جنایات علیه بشریت و کودک کشی و نسل کشی است این صحنه بسیار ظالمانی و تاریک و زشت است.

وی ادامه داد: صحنه دیگر نیز عدالت خواهی، استقلال و مقاومت و ایستادگی است. انسان باید افتخار کند به این مردان و زنان و جوانان فلسطینی که حرکت و خون آنها در دنیا بیداری ایجاد کرده است.

جنایات علیه مردم فلسطین شرارت آمریکا و اسرائیل را به رخ کشید

رئیسی تصریح کرد: این صحنه‌ها شرارت آمریکا و اسرائیل را به رخ کشید و همه فهمیدن مدعیان حقوق بشر ناقضان حقوق بشر هستند و این به برکت انقلاب اسلامی و امام امت که ۴۰ سال فریاد غاصب بودن و متعدی بودن اسرائیل را سر می‌زند، است.

وی بیان کرد: حکومت جعلی و بی اساس رژیم صهیونیستی و حقانیت ملت ما امروز بر همگان آشکار شده و این به برکت خون شهدای کردستان، ایران اسلامی است.

رییس جمهور بیان کرد: امروز پیشرفت‌های گسترده‌ای به برکت مجاهدت مجاهدان انجام شده و کار از این پس نیز بسیار است و باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه به طرف قله در حال حرکتیم و خستگی و ناامیدی هرگز معنای ندارند، افزود: امروز ملت ایران بیش از همیشه امیدوار به آینده است و جوانان علی رغم خواست دشمنان آینده را روشن می‌بینند.

رییس جمهور بیان کرد: جوانان ما کارهای بسیاری در حوزه علم و فناوری، صنعت و معدن انجام داده و معرفت افزایی پیشه کرده‌اند و شرایط برای کار و فعالیت و تلاش آماده است، افق را افق روشنی می‌بینیم

وی تصریح کرد: در این استان آنچه مورد تاکید بود در دور اول سفر مشکلات مردم سنندج و سایر شهرهای استان بررسی شد و امروز در سفر دوم شاهد بهره برداری آن طرح‌ها از جمله راه آهن همدان – سنندج است که امروز با تلاش کارگران و پیمانکاران بهره برداری می‌شود.

۵۰۰۰ مسکن بهره برداری می‌شود

رئیسی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن بیش از پنج هزار مسکن بهره برداری می‌شود و ۲۵ هزار هکتار زمین واگذار شده و عملیات ساختمانی آغاز و تسهیلات نیز پرداخت می‌شود تا مشکل مسکن در استان حل شود.

وی گفت: موضوع مهم استان مساله بیکاری است و اولویت ما در کردستان بومی گزینی است و از نیروهای بومی استفاده شود و باید تلاش شود که شرایط مساوی برای همه نیروی تحصیلکرده دارای شرایط فراهم شود. مردم باید کارآمدی ادارات را ببینند.

رییس جمهور اضافه کرد: نگاه مردم به دستگاه‌های اداری استان است و اگر مردم به ادارات مراجعه کردند باید کارآمدی را در ادارات ببینند.

رئیسی با تاکید بر گره گشایی و رفع مشکلات مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: از همکاران ادارات و مسئولان سازمانها می‌خواهم تلاش کنند تا دور از روابط ناسالم و پارتی بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و تلاش کنند تا مردم راضی باشند.

معیشت و زندگی مردم اولویت اول دولت است

وی اضافه کرد: مسئولان باید حتی یک روز را برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان در نظر بگیرند و به جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند در امر اشتغال کمک کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه‌ای در استان انجام شده است، افزود: اعتبارات بیشتری در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دولت مساله معیشت و زندگی مردم را اولویت اول خود می‌داند و همه همکاران من تلاش می‌کند تا علی رغم تهدیدات و دشمنی‌ها شبانه روز برای خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم قدم بردارند.

رئیسی اعلام کرد: مردم کردستان در جهان اسلام و در منطقه درخشیده‌اند و به عنوان ملتی آزاده و مسلمان و پایبند به ارزشهای انقلاب هستند و همچنان که رهبری فرمودند «ما به قله نزدیکیم».

رییس جمهور اضافه کرد: بسیار خرسندم از اینکه امروز در جمع مردم کردستان هستم و دوست داشتم به همه شهرهای استان سفر می‌کردم اما به برخی شهرها خواهم رفت و شرایط قبل ما کرونایی بود اما امروز این شرایط متفاوت شده و زمینه سر زدن به مردم استان در جای جای کردستان هست و باید مسائل را دنبال کرد.

/مهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا