آخرین خبرهااستان هاتیتر اول

بوستان مفاخر رشت زنانه-مردانه می شود؟!

شنیده‌های گیل خبر از تصمیمات عجیب و غریب در مدیریت شهری کلانشهر رشت حکایت دارد.

به گزارش تدبیرشرق، در حالی که رشت علی‌رغم قرارگیری در منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا، با کمبود فضای سبز و پارک و بوستان شهری روبروست، شهرداری رشت قصد دارد یکی از همان اندک پارک‌های باقی مانده را هم دستخوش تغییرات عجیبی کند.

شنیده می‌شود با فشار یکی از اعضای شورای شهر، قرار است حدود ۵ الی ۶ هزار متر مربع از بوستان خاطره انگیز ۷ هکتاری مفاخر، حائل بندی شده و آن گونه که مدعی شده اند، به ورزش بانوان اختصاص یابد.

سوال این است که چرا شهرداری رشت و شورای شهر آن که ثمره چندانی بجز ناراضی سازی شهروندان از خود به جا نگذاشته است در عوض ساخت پارک‌های جدید و اختصاص آن به «پارک بانوان»، در بدعتی عجیب و خطرناک قصد دارد به تفکیک جنسیتی و زنانه-مردانه کردن پارک‌های فعلی شهر بپردازد؟

در حالی که طبق استانداردها، سرانه فضای سبز برای هر شهروند در رشت باید ۱۲ متر مربع باشد، این رقم در حال حاضر، تنها ۲.۵ متر مربع به ازای هر نفر است و حتی با اضافه شدن پروژه ۴۵۰ هکتاری لاکان که علی رغم در دسترس نبودن برای تمام رشتوندان، منجر به افزایش ۶ متر مربعی سرانه فضای سبز در رشت می‌شود، همچنان با استانداردها فاصله معناداری وجود دارد. تاسف بار است که سرانه فضای سبز در رشت حتی از شهرهای کویری یزد و اصفهان هم به مراتب پایین‌تر است.

همین موضوع نشان می‌دهد که اعضای شورا و شهرداری رشت بهتر است به جای مطرح کردن طرح‌های حاشیه ساز و نسنجیده، به فکر ایجاد زیرساخت‌های مناسب و افزایش ساخت فضای سبز شهری متناسب با نیازهای شهروندان باشند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا