آخرین خبرهااستان ها

یک سوال از احمد دنیامالی؛ چه خبر از «ضربان قلب منطقه آزاد انزلی با شرایط مردم انزلی و گیلان»!

مجید شمشیرکار: منطقه آزاد انزلی به دلیل موقعیت بسیار ویژه‌ای که در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر دارد و به نوعی یک منطقه اقتصادی تاثیرگذار در عرصه ملی و بین المللی به شمار می‌رود؛ همواره مورد توجه ویژه‌ سیاستمداران گیلانی بوده است!

به گزارش تدبیرشرق، احمد دنیامالی نماینده شهرستان بندرانزلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و بارها در سخنرانی‌های قبل از انتخابات خود به مردم شهرستان بندرانزلی این وعده را داده بود که سهم اهالی انزلی در منطقه آزاد بیشتر خواهد شد و گلایه های فراوانی از وی در مورد انتصاب افراد غیر بومی در سمت‌های کلیدی این منطقه به گوش می‌رسید

دنیامالی در یک گفتگوی رسانه‌ای پیش از انتخابات اعلام کرده بود ضربان قلب منطقه آزاد انزلی با شرایط مردم انزلی تنظیم نیست و اولین وظیفه نماینده شهرستان، تنظیم این ضربان است و حق مردم انزلی و تیم فوتبال ملوان این است که بهره‌ی بیشتری از این منطقه داشته باشند.

حالا  در آستانه‌ی چهارمین سال دوره نمایندگی ایشان و سایر نمایندگان گیلانی مجلس شورای اسلامی، طی حکمی «محمد سجاد سیاهکار زاده» و «مهدی حسن‌نیا» به عنوان اعضای موظف هیات مدیره منطقه آزاد انزلی منصوب شدند. این در حالی است که پیش‌تر اعتراضات فراوانی به انتصاب احتمالی یک مدیرعامل غیر بومی بود.

در همین راستا از اواسط شهریور و با شروع گمانه زنی‌ها در مورد تغییرات در منطقه آزاد امام جمعه انزلی ، جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ، جمعی از فعالان اقتصادی منطقه ی آزاد انزلی ،روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای استان گیلان نسبت به انتصاب احتمالی مدیری غیر بومی در منطقه ی آزاد انزلی اعتراض نمودند.

در عمل اما شاهد این هستیم که نماینده بندرانزلی و سایر نمایندگان گیلانی در چهار سال اخیر هیچ تلاش مثمر ثمری در خصوص انتصابات غیر کارشناسی در منطقه آزاد انزلی نداشته‌اند و شرایط این بنگاه مهم و استراتژیک اقتصادی در شمال کشور روز به روز به سمت افول می‌رود و عزل و نصب‌های آسیب رسان در این منطقه بیش از پیش به مردم انزلی و گیلان آسیب خواهد رساند.

/حکایت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا