آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

در مسابقات مسترز قطر صورت گرفت؛ دلیل عجیب مرد شماره یک شطرنج جهان برای باخت شوکه‌کننده‌اش!

شطرنجدر جریان رقابت‌های شطرنج مسترز قطر، مگنوس کارلسن در بازی دوم خود به مصاف سلیمانُف از قزاقستان رفت و مغلوب شد. کارلسن به عنوان مرد شماره یک دنیا در حالی در این رقابت شکست خورد که حریفش دارای ریتینگ ۲۵۱۲ بود!

به نقل از ایرنا، نفر اول شطرنج جهان علت شکست خود در مسابقات مسترز قطر را توضیح داد.

در جریان رقابت‌های شطرنج مسترز قطر، مگنوس کارلسن در بازی دوم خود به مصاف سلیمانُف از قزاقستان رفت و مغلوب شد. کارلسن به عنوان مرد شماره یک دنیا در حالی در این رقابت شکست خورد که حریفش دارای ریتینگ ۲۵۱۲ بود!

کارلسن قهرمان ۵ دوره جهان پس از باخت شوکه کننده گفت: دیدم حریفم ساعت آنالوگ به دست دارد، تمرکزم را از دست دادم!

آخرین باری که کارلسن توسط بازیکنی با ریتینگ کمتر از ۲۵۲۰ شکست خورد در مسابقات قهرمانی نروژ در سال ۲۰۰۶ بود که در آنجا کارلسن به شطرنج بازی با ریتینگ ۲۴۸۰ بازی را واگذار کرد.

کارلسن گفت: من در بازی امروزم کاملا له شده بودم. این به این معنی نیست که حریفم را به چیزی متهم کنم. او بازی شگفت‌انگیزی انجام داد و مستحق برد بود اما صادقانه بگویم، به محض اینکه دیدم حریفم در اوایل بازی ساعتی به دست دارد توانایی و تمرکزم را از دست دادم. بدیهی است که مسئولیت ناتوانی خود در برخورد صحیح با این افکار را بر عهده می‌گیرم، اما این که می‌بینیم برگزارکنندگان هنوز به هیچ وجه مبارزه با تقلب را جدی نمی‌گیرند بازی برایم بسیار ناامیدکننده می‌شود.

او ادامه داد: من در طول بازی از داور پرسیدم که آیا استفاده از ساعت مجاز است یا خیر و او توضیح داد که ساعت‌های هوشمند ممنوع هستند اما استفاده از ساعت‌های آنالوگ ممنوعیت ندارد. به نظر می‌رسد که این برخلاف قوانین فیده برای رویدادهایی با این سطح است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا