آخرین خبرهااستان هاتیتر اول

از چای لاهیجان تا برنج گیلان؛ ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری گیلان روی آنتن شبکه العربی قطر

در گزارش‌های العربی که هم‌اکنون از طریق این شبکه درحال پخش است، به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان نظیر برنج، چای، پرورش ماهیان خاویاری، نوغانداری و صنایع مرتبط با آن پرداخته شده است.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از دیارمیرزا؛ شبکه العربی قطر در پوشش متفاوت و بی سابقه در سطح رسانه‌های عربی، سلسله گزارش‌های ویژه‌ای در مورد استان گیلان تهیه و تولید کرده است.

در این گزارش‌ها که هم‌اکنون از طریق این شبکه درحال پخش است، به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان نظیر برنج، چای، پرورش ماهیان خاویاری، نوغانداری و صنایع مرتبط با آن پرداخته شده است.

همچنین استعدادهای اقتصادی استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و پروژه‌های در حال تکمیل از جمله کریدور جنوب-شمال از جمله موضوعاتی که این شبکه به آن نیز اشاره کرده است.

العربی در کنار پرداختن به ظرفیت‌های اقتصادی به مزایای توریستی گیلان نیز پرداخته و تصاویری از ماسوله، قلعه رودخان و خانه میرزا کوچک خان جنگلی را با توضیحاتی از تاریخ این منطقه برای مخاطبان خود پخش کرده است.

در گزارش مربوط به برنج که از آن به عنوان گنجینه غذاهای ایرانی نام برده شده است آمده که، برنج ایرانی به دلیل خشکسالی با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه است و برنج یکی از مواد مغذی اساسی محسوب می‌شود و ایران نیز به کشت و تولید انواع لوکس آن شهرت دارد.

همچنین با حضور در لاهیجان ضمن نمایش تصاویری از آرامگاه کاشف السلطنه و باغات چای، با فعالان صنعت چای، چایکاران و مدیر موزه چای گفتگو شده است.

در گزارش نوغانداری نیز آمده که بسیاری از ساکنان منطقه گیلان در شمال ایران به پرورش کرم ابریشم وابسته هستند، چرا که این منطقه نیمی از تولید پیله ابریشم ایران را به خود اختصاص می‌دهد و روش‌های سنتی را در مسیر ساخت طلای سفید که منبع درآمدی برای این مناطق است حفظ می کنند.

به گزارش دیارمیرزا، سلسله گزارش‌های مربوط به گیلان توسط “حازم کلاس” مدیر دفتر شبکه العربی قطر در ایران و همکاران او در ایران تهیه شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا